Industry Wire

Geplaatst door AdLantic Online Advertising

Emesa kiest voor de real-time bidding technologie van AdLantic

Emesa had verschillende specifieke wensen. Zo moet de juiste persoon op het juiste moment het juiste product te zien krijgen op de juiste plek. Ook moet de veiling live te zien zijn in een banner. Deze banner dient een verhaal te vertellen in plaats van puur een product te profileren. Deze specifieke wensen zorgden voor een pittige uitdaging voor AdLantic, maar de techniek staat nu als een huis. Omdat VakantieVeilingen.nl de actuele biedingsprijzen in de banners wil laten terugkomen, moest de feedtechnologie van Emesa gekoppeld worden aan de systemen van AdLantic.

Marc Muller, CEO bij Emesa, ziet al direct effect van de vernieuwde real-time bidding technologie.“We kunnen nu nog gerichter consumenten real-time veilingen aanbieden dan voorheen. Dit zien we terug in de waarderingen van onze klanten. We hebben gekozen voor AdLantic, omdat zij in staat zijn maatwerk te leveren en hun technieken aan te passen aan onze zakelijk processen. Hierdoor ontstaat een synergie die verder gaat dan simpelweg het implementeren van een nieuwe functionaliteit.”

AdLantic’s oprichter Philippe van Ooteghem is zeer verheugd over de samenwerking: “We hebben het uiterste uit onze technieken moeten halen en zijn trots dat we dit voor elkaar hebben gekregen!”. Op Page-ad.com/emesa staan enkele voorbeelden van de zeer geavanceerde Emesa banners

De komende tijd zal gebruikt worden om de technieken en banners nog verder te optimaliseren om het maximale uit de real-time bidding technologie te halen.

Over Emesa B.V:
Met meer dan 100 miljoen bezoekers in 2012 is Emesa de grootste online aanbieder van een breed aanbod van reizen en vrijetijdsproducten. Met de labels VakantieVeilingen.nl, InpakkenenWegwezen.nl, ActievandeDag.nl en ActievandeDag.be en Aladoo heeft het bedrijf al diverse toonaangevende prijzen en verkiezingen gewonnen. Emesa bereikt wekelijks meer dan 5 miljoen Nederlanders. De websites van Emesa worden door meer dan 105 miljoen bezoekers per jaar bezocht.

Over AdLantic Online Advertising BV:
Als online displayspecialist beschikt AdLantic over in-house ontwikkelde technieken om real-time bidding displaycampagnes op te zetten, te meten en te optimaliseren. De focus van AdLantic ligt hierbij op retargeting en de geautomatiseerde (RTB) inzet van website take-overs binnen het Page-Ad netwerk (175+ websites). Tevens beschikt AdLantic over 2e generatie conversie attributie tools en een eigen design afdeling.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht