Channel BV trekt telecom-veteraan Hans Huygens aan

Mijdrecht, 2 september 2013 – Channel BV, onder meer uitgever van Connexie Magazine, ChannelConnect, ICT Update en Telecommagazine, heeft telecom-veteraan Hans Huygens benoemd tot meewerkend commissaris. De aanstelling is ingegeven door de snelle groei die Channel BV meemaakt en de toekomstplannen van de uitgeverij.
Hans Huygens wordt in de rol van meewerkend commissaris onder andere verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het in Mijdrecht gevestigde Channel BV. Hij zal tevens zorg dragen voor de verdere uitbouw van de diverse activiteiten van het bedrijf; van de uitgave van tijdschriften en online uitingen tot de snel groeiende custom publishing- en content marketing-takken. Huygens wordt tevens lid van het management team van Channel BV.
Hans Huygens, jurist, heeft ruime ervaring op managementgebied in de telecomsector. Na een dienstverband bij Unilever is hij als marketing director bij Liberfone (opgegaan in Vodafone Nederland) en als commercial director bij operator Dutchtone actief geweest. Huygens heeft vervolgens als mede-oprichter aan de wieg gestaan van de ADSL service provider Speedlinq (in 2006 verkocht aan operator KPN). Daarna is hij onder andere als director van YES!Delft, een incubator voor high tech start ups, actief geweest. Hans Huygens blijft, naast zijn werkzaamheden bij Channel BV, tevens als managing partner betrokken bij de management consultancy Tellinq. “De mediasector is en moet zich op dit moment sterk transformeren. Ik vind het dan ook een mooie uitdaging om dat zowel op strategisch als operationeel niveau bij Channel BV te mogen bewerkstelligen.”
Fred Schuit, algemeen directeur van Channel BV, is uiterst tevreden met de komst van Hans Huygens. “Hans Huygens beschikt over een rijke ervaring als topmanager in de telecom- en IT-sector. Hij kan ons daardoor verder helpen met het voortzetten van de groei van ons bedrijf. De afgelopen jaren zijn wij gegroeid van een traditionele tijdschriftenuitgeverij tot een leverancier van multimediale content voor een uitgebreide reeks doelgroepen en organisaties.” Schuit zal zich als algemeen directeur door de komst van Huygens nog meer kunnen richten op het bedenken en initiëren van nieuwe mediaconcepten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.