LeukeDingenDoen.nl komt met gesponsorde site

De site LeukeDingenDoen.nl gaat eind deze maand van start met een nog vrij onbekende wijze van webverteren. Adverteerders kunnen zometeen delen van de site sponsoren, in plaats van banners plaatsen. Op de site moet de consument allerlei leuke uitjes kunnen vinden.
Belevingscommunicatie is het toverwoord, volgens oprichter Everaldo van Doorn van Doornvogel.com . "We richten ons met name op de mensen tussen de 20 en 35, en die hebben in principe weinig tijd, dus die willen precies weten wat ze gaan doen." De content wordt geleverd door een eigen redactie, bestaande uit vier redacteuren en zeven correspondenten in het land. Zij schrijven over evenementen en uitjes op verschillende gebieden.
De site is onderverdeeld in een aantal deelgebieden, zoals "nacht", "fun" en "buiten". Van Doorn: "Sponsoring is bijvoorbeeld iets voor bedrijven die normaal gesproken weinig op Internet te zoeken hebben. Waarom zou iemand bijvoorbeeld naar Bacardi surfen? Maar hun imago past wel bij het onderdeel "nacht"." Momenteel onderhandelt de site met een aantal potentiele sponsors. "Het idee wordt door de mediabureau's in ieder geval goed ontvangen," weet Van Doorn.
Dit najaar moet er een grote campagne van start gaan om de site onder de aandacht te brengen. Reclamebureau N=5 doet de offline-campagne, daarnaast zal er ook een boek over de site verschijnen. In de gratis krant Metro zal een dagelijkse rubriek verschijnen met de content van de site. Ipotentials heeft gezorgd voor het benodigde startkapitaal, zusterbedrijf Indivirtual heeft de site gebouwd.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
6 Reacties
G van Vliet
Hoe is het mogelijk dat een dergelijk artikel geplaatst wordt door Emerce ? "LeukeDingenDoen.nl maakt gebruik van een nog onbekende vorm van webverteren" namelijk sponsoring … Sorry hoor maar die weg naar Rome is reeds jaren bekend. Wat is de bedoeling van een dergelijk artikel, zeker gezien het feit dat de site niet eens gelanceerd is ??? Niemand krijgt een impressie te zien van de sponsoring, dus hoe kunnen mediabureau's daar dan positief op reageren ?"Schitterend die nieuwe Ferrari !", jammer dat er geen foto van beschikbaar is. Sorry hoor maar het artikel zelf komt over als sponsoring, en ja dan is dit de nieuwe vorm van webverteren … Grt, G van Vliet
Hubert Roth
Mee eens, dit is wel erg duidelijk ge-copy-paste van het digitaal aangeleverde persbericht. Verder overigens alleen maar hulde voor emerce.
Arend
Beste meneer van Vliet, Dit noemen we PR. Is hardstikke legaal, niet betaald en gewoon informerend.Wellicht dat u zich met andere problemen kunt bezig houden als het speuren naar verborgen betaalde content. Ze hebben nog een waterprobleem in de Sahara. Wellicht iets voor u? Groet :)Arend Koevermans
Kees van Dorp
Laten we gewoon maar eens afwachten wat de site te bieden heeft, voordat er een oordeel wordt geveld.
Peter Leuvel
Het geeft inderdaad te denken dat een dergelijk bericht gewoon op deze site te vinden is. Een leuke site daar niet van, maar een nieuwe vorm van adverteren is het absoluut niet! Het sponsoren van 'moods' is wellicht leuk getarget, maar daar blijft het bij.Getarget dus, niet meer en niet minder. Steken we dan helemaal niks op van die standaard verhalen?
Roger willems
Geachte heer van Vliet, De reden dat Mediabureau's positief reageren ligt hem simpelweg in het feit dat zij al hebben kunnen werken met een voorlopige (test)versie van de site. Ligt dat wellicht te veel voor de hand?