Industry Wire

Geplaatst door Jumbo

JUMBO SLUIT 100-JARIG JUBILEUM AF MET EIGEN DOCUMENTAIRE

Veghel, 11-01-2022 – Vandaag gaat de documentaire ‘Jumbo – 100 jaar familie. Elke dag beter’ over het honderdjarige Brabantse familiebedrijf in première op streamingsdienst Videoland. De film vertelt het verhaal van het snel groeiende supermarktbedrijf vanuit het perspectief van verschillende medewerkers en andere betrokkenen. Hiervoor zijn afgelopen jaar uiteenlopende mensen gevolgd, zoals een filiaalmanager en een chauffeur, maar ook CEO Frits van Eerd en Team Jumbo-Visma schaatser Sven Kramer. Stuk voor stuk geven zij een boeiend kijkje achter de schermen en maken de toeschouwer deelgenoot van de activiteiten, ambities en toekomstdromen van het familiebedrijf. Samen met Frits van Eerd neemt grondlegger van Jumbo Karel van Eerd de kijker mee in strategische én persoonlijke keuzes uit het verleden. De documentaire markeert de afsluiting van het jubileumjaar 2021, dat grotendeels in het teken stond van de honderdste verjaardag.

De bijna twee uur durende documentaire ‘Jumbo – 100 jaar familie. Elke dag beter’ neemt de kijker mee in het dagelijkse reilen en zeilen van het supermarktbedrijf. Door het volgen van verschillende ‘Jumborianen’ weet de film een bijzonder beeld te schetsen van de drijfveren die kenmerkend zijn voor Jumbo en haar medewerkers: elke dag samen een stap extra zetten om de klant de beste winkelervaring te bieden.

Openhartig en betrokken
De documentaire maakt duidelijk hoe Jumbo een rol speelt in de levens van diverse betrokkenen. Zo begint een werkdag voor filiaalmanager Linda al om 06.00 uur ’s ochtends en voor distributiemedewerker Aike zelfs al om 02:20 uur in de nacht. Ook maakt de kijker kennis met de persoonlijke drijfveren van leden van de familie Van Eerd: Frits (CEO), Colette (CCO), Monique (manager Cultuur & DNA) en Karel (geestelijk vader en president-commissaris). Op openhartige wijze delen zij persoonlijke verhalen over hun betrokkenheid en gedeeld gevoel voor verantwoordelijkheid. Sven Kramer belichaamt vanuit Team Jumbo-Visma de aandacht voor sport, bewegen en een gezonde levensstijl die het familiebedrijf door de jaren heen heeft gekoesterd.

Eerbetoon
CEO Frits van Eerd: “We horen vaak dat mensen erg benieuwd zijn naar hoe onze organisatie reilt en zeilt. De documentaire brengt dit alles fraai in beeld. Toch gaat de film voor ons over veel meer, namelijk het bouwen van een levenswerk, over een droom die werkelijkheid wordt. Over onze ambities, de 7 Zekerheden van Jumbo, de uitdagingen die onze groei met zich meebracht, en vooral onze passie voor de klant. Met inmiddels al zo’n 100.000 medewerkers werken we er elke dag hard aan om boodschappen doen steeds een stukje leuker te maken. Het zijn onze ‘Jumborianen’ die zich hier met hart en ziel voor inzetten en daarom is deze film vooral ook een eerbetoon aan hen.”

De documentaire is geproduceerd door MRK2 onder regie van Roel Kooi en Mark Koense. Bekijk hier de trailer.

Over Jumbo Supermarkten
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. In 1921 begonnen als groothandel en sindsdien een indrukwekkende groei doorgemaakt naar inmiddels de tweede supermarktketen van Nederland. In 2019 kwamen daar de eerste winkels in België bij. Jumbo telt momenteel zo’n 700 winkels, waaronder 8 Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Ook voert het concern het gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin elementen van de reguliere Jumbo winkel, Foodmarkt én van restaurantketen La Place worden gecombineerd. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen.

In alles wat Jumbo doet, staan de wensen, behoeften en verwachtingen van de klant voorop. De supermarktketen zet alles op alles om klanten te blijven verrassen en inspireren en hen elke dag de leukste boodschap te bieden. Zo wordt in alle winkels én online de unieke Jumbo formule gevoerd met de combinatie van een groot assortiment én de beste service én euro’s goedkoper. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de 7 Zekerheden van Jumbo. Door de klant altijd centraal te stellen, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Jaarlijks mag Jumbo ruim 10 miljoen klanten verwelkomen.

Iedere dag de leukste boodschap, al 100 jaar
2021 stond in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf. Een belangrijke mijlpaal die werd gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht