Capital ID opnieuw in Gartner’s Magic Quadrant voor Marketing Resource Management

Capital ID, specialist op het gebied van software voor Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management, is door Gartner voor de achtste keer op rij gepositioneerd in het Magic Quadrant for Marketing Resource Management. Het rapport werd eerder deze week gepresenteerd door Kimberly Collins, Research VP bij Gartner.
Met de zelf ontwikkelde software ‘ID manager’ is Capital ID marktleider en internationale speler op het gebied van Marketing Resource Management en Digital Asset Management. Het Zwolse bedrijf zag in het afgelopen jaar zijn klantportfolio op het gebied van onder andere Brand Management en Marketing Fulfillment verder groeien.
Het Gartner-rapport over MRM, gebaseerd op evaluatie van ‘executiewaarde’ en ‘onderscheidende visie’, helpt organisaties te bepalen welke leveranciers geschikte strategische partners zijn voor het automatiseren van hun marketingcommunicatie. De organisaties die zijn opgenomen in het kwadrant leveren uitmuntende resultaten met geïntegreerde MRM-oplossingen voor grote bedrijven – nationaal en internationaal. Hiermee zorgen zij ervoor dat marketingstrategie en -executie in de gehele organisatie doorgevoerd kunnen worden. Het kwadrant telt dit jaar 18 bedrijven wereldwijd.
Dennis Steen, CEO van Capital ID: “Het went nooit om door Gartner te worden beoordeeld als een belangrijke speler op het gebied van Marketing Resource Management. Dit is de achtste keer op rij en dat geeft aan dat de innovaties in onze oplossingen – een speerpunt bij Capital ID – effect hebben. In 2013 is op dat gebied veel gebeurd: onder andere de integratie met sociale media en ondersteuning bij wet- en regelgeving rondom communicatie in de financiële sector. We zien dat meer en meer bedrijven efficiency, effectiviteit en controle op het gebied van marketingcommunicatie hoog op de agenda hebben. Het leveren van software alleen is hierbij echter niet genoeg. In toenemende mate spelen wij daarom ook een rol op het gebied van contentstrategie en -creatie en communicatie en activatie voor door ons opgeleverde oplossingen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.