Rutgers WPF gaat samenwerking aan met de LECTRIC Groep

’s-Hertogenbosch- 26 maart 2014 – Rutgers WPF is de afgelopen maanden de samenwerking met de LECTRIC Groep aangegaan. Zo is Rutgers WPF samen met full-service internetbureau Colours het realisatietraject voor vijf websites gestart. Inmiddels is het definitietraject met succes afgerond en is de eerste website seksualiteit.nl gerealiseerd in Drupal 7.0.
Rutgers WPF is een gerenommeerd kenniscentrum op het gebied van seksuele en reproductieve gezondheid en rechten. Rutgers WPF ondersteunt professionals in hun werk, zodat zij hun deskundigheid op het gebied van seksualiteit kunnen vergoten. Om al deze professionals digitaal van informatie te voorzien en tegelijk goede en heldere publiekswebsites aan te bieden, wordt het web landschap van Rutger WPF drastisch vereenvoudigd.
“Door de samenwerking tussen Rutgers WPF en de LECTRIC Groep worden online vragen door de groep beantwoord, dus 1 loket voor alle aanvragen! De synergie en het onderlinge vertrouwen tussen de zusterorganisaties komt sterk naar voren (gedurende de afgelopen weken), waardoor Rutgers WPF bewust voor de LECTRIC Groep kiest”, aldus Dionne Puyman, Manager Communication & Fundraising over de samenwerking met de LECTRIC Groep.
Gedurende het definitietraject heeft Rutgers WPF in samenwerking met Relevance een nieuwe content strategie ontwikkeld. Deze strategie beschrijft hoe Rutgers WPF haar doelgroepen online zo relevant mogelijk kan informeren, betrekken en activeren om zo haar online doelstellingen te behalen. Seksualiteit.nl is de eerste website die onlangs live is gegaan en een volgende stap in deze intensieve samenwerking is de ontwikkeling van rutgerswpf.nl, seksindepraktijk.nl, rutgerswpf.org en seksuelevorming.nl door internetbureau Colours.
Alle websites worden uitgebreid met een speciale facetnavigatie, waardoor het eenvoudig wordt om de juiste informatie te vinden in het grote aanbod van Rutgers WPF. De websites zijn gebaseerd op dezelfde set aan templates en functionaliteit, waarmee Rutgers WPF haar doelen en ambities kan realiseren. Conversie speelt hierbij een belangrijke rol, waarbij de klantvraag en daarmee ook de klanttevredenheid een onderscheidende factor is.
Naast de websiteontwikkeling door Colours begeleidt Relevance met haar specialisten de medewerkers van de organisatie om de content strategie verder te implementeren. Provarix is in samenwerking met Colours bezig het huidige infrastructuur landschap in kaart te brengen met bijbehorende hosting mogelijkheden. LECTRIC Internetopleidingen verzorgt onder andere de scrum trainingen en ook Yourzine, Social Inc. en SearchResult zijn bij het project betrokken.
— einde bericht —
Over Colours
Wij ontwikkelen digitale strategieën en concepten, creëren succesvolle websites en activeren deze met doelgerichte online marketing. Dit kunnen wij door gepassioneerde collega’s met kennis van strategie, online marketing, mobile first design en techniek in huis te hebben. Colours staat voor succesvolle websites en is bereid daarover resultaat afspraken te maken. Bij ons krijgt elke klant een KPI dashboard. Colours maakt onderdeel uit van de LECTRIC Groep. De LECTRIC Groep bestaat uit negen vooraanstaande internetbedrijven: Colours, LECTRIC internetopleidingen, Provarix, SearchResult, Someone, Symfony|XIB, Relevence, Social Inc.,en Yourzine.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.