ZEEF genomineerd voor Red Herring Europa 2014

ZEEF is met de nominatie voor de Red Herring 100 award geselecteerd als een van de meest innovatieve technologiebedrijven van Europa. Winnaars uit eerdere jaren zijn bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Google en eBay.
Red Herring nomineert de belangrijkste bedrijven uit Europa die een vooraanstaande rol spelen in innovatie en technologie. De genomineerden zijn beoordeeld op 20 kwantitatieve en kwalitatieve criteria, waaronder technologische innovatie, financiële prestaties, disruptive impact, sociale waarde, invloed op de markt, proof of concept, kwaliteit van management, uitvoer van de strategie en integratie in de industrie. Vijftien Nederlandse bedrijven zijn door de selectie rondes gekomen. Dit zijn Appical, Buzzoek, Clansman, Crowdynews, FastFixT, Foodzy, InvoiceSharing, Localsensor, Peecho, Squla, Twibfy, VeliQ, VisionsConnected, Voys en ZEEF.
‘Dit jaar was het erg de moeite waard’, zegt Alex Vieux, uitgever en CEO van Red Herring. ‘Er zijn veel fantastische bedrijven met zeer innovatieve en geweldige producten. Het was dan ook lastig om een selectie te maken. ZEEF.com is veelbelovend en verdient daarom een plek tussen de finalisten.’
‘De nominatie voor Red Herring Europa 2014 is een geweldige waardering voor ons content curation platform ZEEF.com. Het is leuk om te merken, dat zij in ZEEF zien wat wij ook zien: Een prachtig middel om content te delen en te vinden door gebruik te maken van de kennis van mensen in plaats van algoritmes en machines’ , zegt Klaas Joosten, oprichter en CEO van ZEEF.com.
De finalisten kunnen van 7 tot en met 9 april hun bedrijf vertegenwoordigen op het Red Herring Europe Forum in Amsterdam. De Top 100 winnaars zullen aangekondigd worden tijdens een Award Ceremony op 9 april.
Kijk voor meer informatie op: http://zeef.org/2014/03/25/zeef-finalist-red-herring-2014/.
Over ZEEF
Zoals een curator in een museum een tentoonstelling samenstelt met verschillende kunstwerken, kunnen de curatoren van ZEEF een pagina samenstellen over een zelf gekozen onderwerp. Iedereen kan een curator zijn, want iedereen heeft wel specifieke kennis van of een passie voor een bepaald onderwerp, persoon of organisatie. Door met behulp van crowd sourcing content te selecteren en categoriseren wordt het zoeken naar en het beoordelen van informatie overzichtelijker en eenvoudiger.
Met ZEEF Widgets biedt ZEEF een curated advertising tool waarmee bloggers en websitebeheerders relevante top-5 lijstjes op hun pagina kunnen plaatsen. Deze lijstjes sluiten nauw aan bij de content van die specifieke pagina en geven de blogger of websitebeheerder hiermee de gelegenheid om zowel waarde toe te voegen voor de lezer, als geld te verdienen met advertenties. Kijk voor meer informatie op ZEEF.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.