iMediate lanceert festivalplatform MijnFestivalgids.nl

Uitgeverij iMediate lanceert het nieuwe festivalplatform MijnFestivalgids.nl, dat vanaf vandaag officieel live is. Op Mijn Festivalgids kunnen consumenten informatie vinden over alle muziekfestivals in Nederland en België, aangevuld met een groot aantal Europese festivals. Consumenten worden geïnspireerd en geënthousiasmeerd met relevante content en kunnen bovendien direct tickets kopen voor hun favoriete festival.
Mijn Festivalgids is een spin-off van de jaarlijkse EB Festivalguide, die in boekvorm verschijnt. Deze vakuitgave – onderdeel van Entertainment Business – is inmiddels uitgegroeid tot hét festivaloverzicht voor festivalorganisatoren, gerelateerde partijen en boekers uit de muziekindustrie.
“Deze almaar groeiende database aan informatie is niet alleen interessant voor professionals uit de live-entertainmentindustrie, maar ook voor consumenten. Daarom hebben we besloten deze gids ook toegankelijk te maken voor festivalfans en muziekliefhebbers, op een zo laagdrempelig mogelijke manier”, aldus uitgever Roger Slangen.
Naast alle informatie uit de database (onder meer datum, locatie, land, aantal bezoekers, podia, ticketinformatie), kunnen consumenten op Mijn Festivalgids terecht voor foto’s, video’s en nieuws rondom het festival en is het mogelijk om direct tickets te kopen. “Festivalorganisatoren zijn zelf grotendeels verantwoordelijk voor de volledigheid van het platform. We roepen ze dan ook nadrukkelijk op om op MijnFestivalgids.nl de gegevens over hun festival zelf aan te vullen. Op deze manier brengen ze niet alleen zichzelf onder de aandacht van consumenten, maar kunnen ze ook tickets voor hun festival verkopen.”
Op Mijn Festivalgids vinden bezoekers entertainende, informerende en relevante content over festivals. Roger Slangen: “Voor festivalorganisatoren en gerelateerde partijen, denk ook aan merken die veel met het festivalseizoen van doen hebben, biedt Mijn Festivalgids een uitgelezen kans om hun boodschap nog dichter bij de doelgroep te krijgen. Daarnaast zullen we de gids nadrukkelijk als white label-oplossing beschikbaar gaan stellen aan geïnteresseerde bedrijven en merken.”
De primaire doelgroep bestaat uit jongeren van 25 tot 35 jaar die zeer geïnteresseerd zijn in muziek en festivals, online zeer actief zijn, hun mening durven geven en hun interesses delen met hun achterban. Daarnaast hebben ze het inkomen om meerdere festivals (minimaal drie) per jaar te bezoeken. De sociale kanalen zijn een vast onderdeel om het bereik te vergroten en de bezoekers te betrekken bij de ontwikkeling van het platform.
Facebook: facebook.com/
Twitter: twitter.com/
Google+: google.com/+MijnfestivalgidsNl
YouTube: youtube.com/user/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.