The Post start journalistenplatform met hapklare contentformats voor bedrijven

ZWOLLE – Contentmarketingbureau The Post is gestart met het platform The Post Reporters. Het platform biedt bedrijven kant en klare contentformats om op onafhankelijke wijze verhalen rondom hun merk te vertellen. Bovendien presenteert het bureau op thepostreporters.nl een keur van journalisten die de boodschappen van een bedrijf kunnen vertalen naar relevante verhalen in film, beeld, audio en tekst. Met het platform wil The Post bedrijven op een laagdrempelige manier begeleiden in de verschuiving van reclame naar contentmarketing.
De oprichting van thepostreporters.nl is het antwoord op de grootste communicatieuitdaging van dit moment. Carlijn Postma, eigenaar van The Post: “Teveel bedrijven maken nog reclame, maar niemand leest of kijkt nog content die doorspekt is van bedrijfsnamen en borstklopperij. Er is simpelweg teveel aanbod. Daarom werken wij bewust veel samen met mensen die een journalistieke achtergrond hebben. Journalisten stellen namelijk niet -de vraag van- de afzender centraal in hun producties, maar het belang en de interesse van het publiek dat ze willen aanspreken. Op die manier maak je geen reclame, maar vertel je boeiende verhalen die gedeeld worden.”
Hapklare journalistieke formats
Het platform is opgericht voor bedrijven die zelf geen tijd of capaciteit hebben om content te maken, of niet veel budget hebben voor de productie ervan. Om het zo laagdrempelig mogelijk te maken, heeft The Post hapklare journalistieke concepten ontwikkeld die bedrijven kunnen inkopen. Vaste formats om producten, diensten, projecten en evenementen op een onafhankelijke manier voor het voetlicht te brengen. Zo kunnen bedrijven bestaand publiek boeien en vasthouden en nieuw publiek aan zich binden.
Inspiratie uit de media
Bij de ontwikkeling van de formats heeft het bureau zich laten inspireren door de media. Zo is een van de concepten afgeleid van De Jakhalzen, de succesvolle rubriek uit De Wereld Draait Door. Eventcrasher André van der Zee of Willem Alkema doet op luchtige en ludieke wijze verslag van een event dat een bedrijf organiseert of sponsort. Het resultaat is een sympathieke reportage van zo’n 3 minuten.Een ander format is de Audiominuut. Een woordenstroom van 60 seconden uit de mond van stand up columnist Elise Fikse, die de kern van de boodschap van een bedrijf over het publiek uitstort. Een zeer deelbaar format. In de producties wordt de naam van het bedrijf soms niet eens wordt genoemd. Het feit dat een van de eigen kanalen van het bedrijf de bron vormt van het filmpje, is voldoende om de afzender te herkennen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.