Industry Wire

Nettowinst myBrand stijgt met ruim 12% in stabiele SAP-markt

Geertruidenberg, 15 mei 2014 – myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner, heeft 2013 met een winststijging van 12,6% afgesloten, de nettowinst bedroeg 2,3 miljoen euro. In een jaar dat in het teken stond van investeren in ontwikkeling van zowel de dienstverlening als kennis, was myBrand in staat een gezonde groei van de nettowinst te realiseren. De omzet bedroeg 26,2 miljoen euro, een daling van 3,2% ten opzichte van 2012. De nettomarge daarentegen steeg met 3,4% naar ruim 24 miljoen euro door een verhoogde inzetbaarheid van de consultants van myBrand.

Kennis en cloud
De verhoogde inzetbaarheid is een direct resultaat van één van de speerpunten van het bedrijf in 2013, namelijk het investeren in kennisonderhoud en -ontwikkeling. De tijd die het bedrijf in deze ontwikkeling stak is met 44% gestegen. Ook investeerde myBrand in 2013 in een complete vernieuwing van de eigen Private Cloud. Door het gehele rekencentrum te vernieuwen en grotendeels in eigen beheer te nemen is myBrand in staat het groeiend aantal klanten de zekerheid en de veiligheid te bieden van een integrale dienstverlening op Nederlands grondgebied. Het bedrijf verwacht dat de vraag naar clouddiensten ook in de komende jaren sterk zal blijven toenemen. Ook de samenwerking met SAP is het afgelopen jaar verder verdiept. myBrand richtte een dedicated team in dat zich focust op de ontwikkeling van de licentiemarkt en greenfield-projecten.

Groei
“2013 stond in het teken van investeren in de toekomst. We zijn dan enorm trots dat we ook een groei hebben weten te realiseren, niet alleen in nettowinst, maar ook door een betere inzetbaarheid van onze eigen mensen. De resultaten van forse investeringen in kennisontwikkeling werpen direct vruchten af”, aldus Bart Oomen, algemeen directeur van myBrand. “Door de investering in onze dienstverlening zijn we in staat, ondanks de groei, excellente kwaliteit in dienstverlening te kunnen blijven bieden aan onze klanten. De groeiende omzetniveaus bij bestaande klanten in 2013 laten dat ook zien. Langdurige relaties met onze klanten én medewerkers, maken dat we het verschil kunnen maken. Nu en in de toekomst.” 

——————————-

Over myBrand
myBrand biedt de nieuwe servicestandaard voor SAP-dienstverlening. De leidende kernwaarden zijn lange termijn relaties, een geïntegreerde dienstverlening en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met deze kernwaarden onderscheidt myBrand zich niet alleen door de nauwe manier van samenwerken met haar klanten, ook staat myBrand inmiddels bekend als de SAP-dienstverlener die echt verantwoordelijkheid neemt voor succesvolle ICT bij haar klanten. myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, projecten, support en exploitatie. Het bedrijf is opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg, Apeldoorn en Amstelveen. Er werken meer dan 200 mensen, waarvan ruim zeventig procent aandeelhouder is van het bedrijf. Meer informatie is te vinden op www.mybrand.nl 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht