EPiServer optimaliseert zoekresultaten met EPiServer Find

Haarlem, 20 mei 2014 – EPiServer, wereldwijd toonaangevend softwareleverancier van oplossingen voor e-commerce en digital marketing, heeft vandaag de nieuwste release van EPiServer Find aangekondigd. De innovatieve zoekoplossing EPiServer Find helpt bedrijven met het tonen van relevante content, het verhogen van klantloyaliteit en het verbeteren van conversie op e-commerce en digital marketing websites. Uiteindelijk zorgt EPiServer Find voor een optimaal bedrijfsresultaat.
“Het zoekgedrag van consumenten, prospects en klanten op de website geeft veel inzichten en wordt daardoor steeds belangrijker. Wij hebben de lange termijn strategie om uitdagingen rondom search op te lossen en het bedrijfsresultaat van onze klanten te vergroten”, vertelt Marten Kruisinga, managing director bij EPiServer Benelux. “Websitebezoekers moeten relevante en consistente content snel kunnen vinden om een goede klantervaring te hebben. Daarom lanceren we EPiServer Find. De oplossing gaat verder dan de standaard zoekvelden en resultaten. EPiServer Find analyseert klantgedrag en combineert dit met voorspellende technologie.”
EPiServer draagt met zijn nieuwste oplossing bij aan acquisitie, retentie en conversie zonder ingewikkelde aanpassingen en activiteiten. Met EPiserver Find kunnen bedrijven…
– …inspelen op het zoekgedrag van consumenten door middel van automatisch gegenereerde landingpagina’s, die voor de zoekmachines geoptimaliseerd worden. De informatie op die pagina’s is gebaseerd op gecategoriseerde gegevens uit het content management systeem en op editorial content. Zo missen bedrijven nooit een kans om de juiste informatie te bieden aan de klant en zo hun bedrijfsresultaten te verbeteren.
– …content afstemmen op de specifieke eisen en wensen van consumenten. Elke klant heeft een andere behoefte en zoekt andere producten of diensten. Door relevante, gepersonaliseerde content, die automatisch wordt gegenereerd, te kunnen bieden, wordt de klantervaring geoptimaliseerd en loyaliteit gecreëerd. Uiteindelijk wordt de retentie en de conversie van een website door die loyaliteit vergroot.
– …de conversie van content en websites verhogen door automatische suggesties te geven aan websitebezoekers. Deze functie leert van eerder gedrag, gerelateerde opdrachten en houdt rekening met de meest populaire zoekopdrachten. Op die manier komt de beste content bovenaan de resultatenlijst te staan. Ook nieuwe content wordt continu geanalyseerd en aangeboden aan de juiste klant.
– …zoekopdrachten, -gedrag en -resultaten analyseren in een geheel vernieuwde omgeving. EPiServer biedt de marketeer daarbij de kans om verdere optimalisatie van de website te realiseren. Daar komt bij dat marketeers op basis van de geleverde inzichten hun zakelijke beslissingen kunnen formuleren of aanpassen. Door de oplossing kunnen bedrijven binnen no-time een probleem omzetten in een oplossing, die zorgt voor een optimale klantervaring.
Folk High Schools, die vestigingen hebben over heel Scandinavië, heeft EPiServer Find al in gebruik genomen. Door snel de juiste zoekresultaten te bieden, kunnen potentiële en huidige studenten sneller de juiste opleiding en cursus vinden. “Het onderwijs is een competitieve markt en het is zaak om genoeg nieuwe studenten binnen te halen”, vertelt Fredrik Olén, information service manager bij Folk High Schools. “Op basis van hun zoekgedrag kunnen we relevantere content bieden en hun zoekgedrag analyseren. Uiteindelijk leidt dit tot een hogere conversie.”
Voor meer informatie over EPiServer Find, klik hier
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.