SGR kiest CRM Partners voor realisatie nieuw online deelnemers- en consumentenportaal

Barneveld, 25 augustus 2014 – SGR, Stichting Garantiefonds Reisgelden, kiest CRM Partners, specialist in CRM voor ledenorganisaties, voor het realiseren van een online portaal voor zowel deelnemende reisorganisaties als consumenten. Met een bestand van ruim 1.000 deelnemers garandeert SGR jaarlijks voor meer dan 4,5 miljard euro aan vooruitbetaalde reisgelden. Met het nieuw te bouwen portaal kunnen SGR-deelnemers hun eigen gegevens inzien en hun financiële gegevens uploaden. Ook gedupeerde consumenten kunnen in de toekomst hiervan profiteren. Zij kunnen direct middels een online schadeformulier hun claim indienen en vervolgens in het portaal de status ervan bekijken en hun eigen dossier inzien. Zowel het online schadeformulier als het portaal worden direct gekoppeld met het CRM-systeem Microsoft Dynamics CRM. Hierdoor kunnen schadeclaims grotendeels geautomatiseerd afgehandeld worden. Het nieuwe portaal is onderdeel van een compleet nieuwe website die in samenwerking met Sitecore wordt ontwikkeld.
SGR stelt deelnemers volledig centraal
SGR wil haar deelnemers volledig centraal zetten en tegemoetkomen aan de wensen van zowel deelnemers als consumenten. Dit lag aan de basis voor het besluit om een dergelijk portaal te realiseren. De leden van SGR dienen jaarlijks hun financiële gegevens te delen met SGR. In het nieuwe portaal kunnen de leden deze documenten in de toekomst zelf eenvoudig uploaden, waarna deze gegevens vervolgens direct in het CRM-systeem terecht komen. Bovendien wil SGR door de bouw van het consumentenportaal de piekbelasting en de daarmee gemoeide papierstroom die ontstaat op het moment dat een reisorganisatie een beroep doet op SGR, tot een minimum beperken. Claims worden hierdoor sneller afgehandeld en zowel leden als consumenten worden grotendeels ontzorgd.
Erik Jan Reuver, Directeur bij SGR: “In de huidige economische situatie kan het zomaar gebeuren dat een reisorganisatie niet meer kan voldoen aan financiële verplichtingen. In die situatie willen wij het de gedupeerde consumenten zo makkelijk mogelijk maken. Zij kunnen in de toekomst door het portaal online hun claim indienen die via ons CRM-systeem geautomatiseerd in behandeling genomen wordt. Daarnaast willen wij onze leden zo goed mogelijk van dienst zijn. Doordat zij hun zaken grotendeels zelf kunnen regelen, wordt ons veel werk bespaard. Hierdoor kunnen we onze leden en consumenten sneller en beter met raad en daad bijstaan. CRM Partners bleek voor deze realisatie de meest geschikte partner, aangezien zij precies weet hoe de vork in de steel zit als het gaat om ledenorganisaties.”
Aad Schulten, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners: “Het volledig centraal stellen van leden is bepalend voor de toekomst van verenigingen en brancheorganisaties. SGR speelt hier slim op in met dit deelnemers- en consumentenportaal. Op deze manier kunnen zowel deelnemers als consumenten op een voor hun gewenst moment zelf zaken regelen, waardoor SGR in staat is om sneller en beter haar leden en gedupeerde consumenten te kunnen adviseren en informeren.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.