Teradata Integrated Marketing Cloud helpt marketeers bij verder personaliseren van customer experience

Amsterdam, 28 augustus, 2014 – Teradata Corporation (NYSE:TDC), wereldwijd marktleider op het gebied van analytische data platforms, marketing applicaties en services, kondigt vandaag Teradata Raw Data Exports aan, een nieuwe marketing toepassing die enorme hoeveelheden data uit klantinteracties analyseert om organisaties een steeds persoonlijkere klantervaring te kunnen bieden.
De nieuwe functionaliteit is nu wereldwijd beschikbaar als add-on wizard voor gebruikers van Teradata Digital Messaging Center (DMC), of als een service optie. Data-gerichte marketeers hebben hiermee toegang tot klantdata uit diverse kanalen, zoals verzonden e-mails, website bezoeken en aanschafgegevens.
Met data uit e-mailinteracties kunnen marketeers een nieuwe bron van informatie en analyse aanboren. Raw Data Exports biedt marketeers de mogelijkheid om onbewerkte klantinteractiedata te exporteren uit e-mail campagnes via DMC. Deze data kan vervolgens gekoppeld worden aan data van andere IT systemen, zoals het data warehouse, de business intelligence tool, en het CRM-systeem. De gecombineerde data is dan centraal toegankelijk en geeft marketeers een 360 graden beeld van het gedrag van individuele consumenten. Door dit continu te hebben, kan een betere, meer persoonlijke klantervaring geboden worden – een belangrijke doelstelling van geïntegreerde marketing campagnes.
“Met onze nieuwe Raw Data Exports optie kunnen organisaties data van digitale e-mail marketing activiteiten snel beschikbaar stellen en gemakkelijk koppelen aan overige systeemdata, met als gevolg rijkere data en een verbeterde customer experience,” aldus Volker Wiewer, vice president International van Teradata Marketing Applications.
Klanten van Teradata DMC merken nu al de enorme voordelen van de Raw Data Exports functionaliteit. Een Teradata klant gebruikt het bijvoorbeeld om klantinteractiedata uit DMC met data uit het CRM systeem te integreren. De Call Center medewerkers kunnen zo betere service bieden, omdat zij inzicht hebben in de recente e-mail communicatie. Door zulke cross-channel intelligentie in de real-time dialoog te leveren, kunnen marketeers hun organisatie helpen bij het verbeteren van de brand experience.
Een andere Teradata klant gebruikt Raw Data Exports om individueel koopgedrag te analyseren, zoals het aantal gekochte items, de totale uitgave, en de respons op marketingcampagnes. Deze inzichten komen uit data van meerdere kanalen, en helpen dit bedrijf om precies te begrijpen wat de klant heeft ervaren in zijn of haar zgn. customer journey. Via analyses van klantinteractiedata uit meerdere kanalen, zoals verzonden e-mails, website bezoeken en aankoopdata, helpt Raw Data Exports de marketing effectiviteit te verhogen via verbeterde customer engagement.
Teradata Raw Data Exports is wereldwijd beschikbaar voor gebruikers van Teradata Digital Messaging Center en als separate oplossing. Klanten kunnen zelf alle data managen via een gebruiksvriendelijke export wizard, of ervoor kiezen dit via Teradata Professional Services te laten doen.
Over Teradata
Teradata (NYSE: TDC), wereldwijd marktleider in analytische data platforms, marketingapplicaties en dienstverlening, helpt organisaties concurrerend te zijn door de waarde van hun data en klantrelaties te verhogen. Bezoek teradata.com voor meer informatie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.