Industry Wire

Hoe duidelijk moet het zijn?

Stichting Reclame Code lanceert website met awareness campagne voor het adverterende bedrijfsleven.

Hoe weet je nu als adverteerder, marketeer en reclame-creatief of de uiting waar jij mee bezig bent voldoet aan de regels?

En zeker als je reclameboodschap online wordt geplaatst, bijvoorbeeld als bericht op Facebook of Twitter? Op eenvoudige wijze kun je aan de hand van een paar duidelijke vragen snel te weten komen of je met je uiting of campagne op het goede spoor zit.

Stichting Reclame Code (SRC) brengt een speelse campagne met tien duidelijke en in het oog springende uitingen, die verwijzen naar de website www.checkdereclamecode.nl. De campagne is hoofdzakelijk online te zien in de maand oktober.

De SRC vraagt hiermee aandacht voor de basisprincipes van de Nederlandse Reclame Code. Die zeggen niet alleen dat reclame betrouwbaar, eerlijk en fatsoenlijk moet zijn, maar ook herkenbaar.

Zelfregulering in reclame is bewezen zinvol en krachtig en bestaat al 50 jaar. Het bedrijfsleven zorgt voor deze zelfregulering en de onafhankelijke Reclame Code Commissie beoordeelt naar aanleiding van klachten over reclame-uitingen of de regels zijn overtreden.

Maar SRC biedt meer. Ook adviseert zij adverteerders bij het maken van verantwoorde reclame in de vorm van copy advies, trainingen en analyses.

Bij wijze van extra hulpmiddel lanceert de stichting nu deze toegankelijke checksite www.checkdereclamecode.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht