Deel dit artikel
-

Eliza was here steekt site in het nieuw

De eigenzinnige reissite Eliza was here steekt vandaag de site in het nieuw. De grafische en functionele vernieuwing moet tot meer herhaalbezoeken leiden en de site minder afhankelijk maken van massacommunicatie.

“Inspiratie bieden we al met de bestemmingen maar we willen dat gevoel meer naar voren halen met de nieuwe site. Daarom wordt het inhoudelijke aanbod breder getrokken dan alleen vakanties”, zegt commercieel manager Yuri Deutekom.

“Denk bijvoorbeeld aan interviews met locatie-eigenaren, iedere week een recept dat op video door locals wordt klaargemaakt of gastblogs van reizigers”. Daarnaast zal ook het aantal themareizen worden uitgebreid. Naast huwelijksreizen ook culinaire vakanties en vakanties voor ouders met kinderen.

Deutekom hoopt met de inhoudelijke verdieping twee doelen te bereiken. Allereerst moet het voor de kritische doelgroep van de Sundio-dochter een motief zijn om de Eliza was here vaker te bezoeken. Een tweede, afgeleide, doel daarbij is dat het bedrijf minder reclame moet kunnen maken zonder publiek en omzet te missen. Veel reisbedrijven houden altijd aan het begin van het jaar grote reclamecampagnes om vakantiegangers naar hun winkel te lokken. De commercieel manager hoopt dit rituele dans te kunnen gaan ontspringen.

Een andere manier om meer dynamiek in de site te brengen is door op locatiepagina’s ruimte te maken voor quotes van reisagenten, klanten en de loctie-eigenaar. Die interactie moet ‘leven’ in een bestemming brengen.

Wanneer de nieuwe site naar wens draait, zal het bouwteam zich richten op het vernieuwen van de mobiele app.

Foto: Marco (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond