Remote Managed Service optimaliseert complexe projectieomgevingen

Cloud-based oplossing voor beheer op afstand helpt partners bij het beheren en optimaliseren van complexe omgevingen met meerdere projecties, zoals bij immersieve ervaringen
Panasonic Connect Europe heeft vandaag op ISE 2024 zijn cloud-based Remote Managed Service (RMS) aangekondigd. RMS is ontworpen om partners te helpen bij het beheren en optimaliseren van complexe multi-projectieomgevingen in snelgroeiende sectoren, bijvoorbeeld bij immersieve ervaringen. RMS is op maat gemaakt voor IT-beheerders op het gebied van Location Based Entertainment, evenementen, edutainment, onderwijs en bedrijven. RMS helpt bij het verhogen van de betrouwbaarheid van het systeem, biedt apparaten een langere levensduur en zorgt voor een stabiele beeldkwaliteit, zodat activiteiten ook op lange termijn ondersteund worden.
RMS brengt het Central Monitoring Center van Panasonic naar klanten via een cloud-based Remote Maintenance Platform, waardoor real-time gegevens kunnen worden opgehaald van elke projector op het netwerk. Het concept stelt gebruikers in staat om projectoren op afstand te bewaken, te reageren op waarschuwingen, preventief onderhoud te plannen en stabiliteit van de video te garanderen via een uitgebreid scala aan Managed Services. De oplossing is uitgerust met tools om de levensduur te verlengen, de beeldkwaliteit te behouden en het onderhoud te stroomlijnen, en daarmee tilt ze het complexe installatiebeheer van meerdere projectoren naar een hoger niveau.
RMS-functionaliteit omvat:
Image Adjustment Service
Voor Edge Blended of Stacked projecties kunnen problemen zoals verkeerde uitlijning als gevolg van trillingen of andere omgevingsfactoren van invloed zijn op de ervaring van de toeschouwer. Wanneer de optionele Image Adjustment Service is uitgerust met een compatibele camera worden de testpatronen volgens een schema op afwijkingen gescand en voert het de benodigde geometrische aanpassingen automatisch uit. Dit proces stroomlijnt de kalibratie, vermindert het aantal benodigde oproepen ter plaatse en zorgt voor de beste kijkervaring.
Monitoring Service
Het hart van RMS wordt gevormd door de Monitoring Service. Het is toegankelijk via een browser op een computer of een mobiel apparaat. Monitoring Service biedt systeem- en statuscontrole van een toestel en de operationele geschiedenis en foutcodes worden naar de cloud opgeladen. Dit stelt RMS in staat om apparaatprofielen op te stellen voor analyse en onderhoudsplanning. RMS ondersteunt connecties via LAN of mobiele netwerken, wat ideaal is voor evenementen in de open lucht. De service omvat een waarschuwingssysteem dat wordt bewaakt door het Central Monitoring Center van Panasonic Connect, waardoor locatiemanagers de mogelijkheid hebben om in geval van problemen hulp in te roepen van een Panasonic vertegenwoordiger of een aangewezen contactpersoon. Dit minimaliseert de uitvaltijd, vereenvoudigt het oplossen van problemen en bespaart middelen.
Brightness Maintenance Service
Door gebruik te maken van de geschiedenis van een toestel in het Remote Maintenance Platform en de werkelijke helderheidswaarden die zijn verzameld door sensoren die in compatibele projectoren zijn ingebouwd, ontwerpt de Brightness Maintenance Service een plan dat de helderheid van het beeld en de onderhoudsplanning uitbalanceert volgens de eisen van de klant. Door het onderhoud voor elke projector af te stemmen, vermindert de Maintenance Planning Service bovendien de uitvaltijd en optimaliseert het gebruik van middelen.
“Nu de Europese vraag naar immersief entertainment en projectiemapping in de belevingseconomie toeneemt, hebben onze partners en klanten de nieuwste oplossingen voor bewaking op afstand nodig om hun complexe multi-projectie-infrastructuren effectief te beheren”, zegt Hartmut Kulessa, European Marketing Manager voor Visual System Solutions bij Panasonic Connect Europe. “De RMS-oplossing van Panasonic Connect biedt flexibele, optimale ondersteuning aan onze partners, bevrijdt hen van beperkingen op locatie en geeft hen het vertrouwen om de grenzen van ervaringsgericht entertainment te verleggen tijdens permanente of tijdelijke evenementen.”
Ga voor meer informatie over Panasonic Connect Remote Monitoring Service naar:
https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/products/projectors/remotely-management-services
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.