Vliegende start voor nieuwe Nederlandse marketingsoftwarepartij LeadBot

In het jaar waar al zoveel gebeurde in marketingland, kwam er nog een nieuwe SaaS-organisatie bij. Een Nederlandse partij investeerde volop in een nieuwe marketingtool die zorgt voor betere conversies door een LeadBot. In de eerste maanden sloten al meer dan honderd agencies zich aan als partner, waardoor de start-up en hun tool meteen een vliegende start kende.
Nieuwe Nederlandse software tool
Deze tool is ontwikkeld met het oog op de wensen van de consument en de doelen van de marketeer. De consument wil snel de juiste informatie op de website vinden en de marketeer stuurt op de juiste conversies. Daarnaast is er vanuit de consument behoefte aan contact, waar LeadBot zich onderscheidt ten opzichte van de – veelal door consumenten als onpersoonlijk ervarende – chatbots.
Daar hebben de bedenkers van LeadBot een oplossing voor gevonden. LeadBot begroet de websitebezoeker, laat de belangrijkste knoppen van de website zien en verlaagt de drempel om contact op te nemen.
Vliegende start
Na een jaar van ontwikkelen is de tool afgelopen jaar op de markt gekomen. LeadBot is ontwikkeld op basis van de expertise van digitale marketeers, voor marketeers en eigenaren van websites. De eigenaren van LeadBot hebben zelf een tweetal marketingbureaus en weten daardoor exact wat er speelt in de wereld van consultancy en marketing. De tool zorgt ervoor dat de websitegebruiker een betere ervaring heeft en dat de marketeer meer resultaat behaalt.
Onderscheidende positionering
Opvallend is het verdienmodel achter de tooling, want alle mogelijkheden zijn beschikbaar in elk pakket. Jeroen Bos, mede-eigenaar van LeadBot vertelt daarover het volgende: ‘’We hebben bewust voor een scherpe prijs-kwaliteitverhouding gekozen en de features voor iedereen beschikbaar gemaakt. Zo kunnen websites met lagere aantallen websitebezoekers, ook gebruik maken van alle mogelijkheden. Voor ons een logisch besluit, want anders hebben we volop geïnvesteerd in allerlei features, die je alleen voor een selecte groep klanten benut.”
Eerste ervaringen
Dat de tool zijn werk doet, blijkt wel uit de resultaten. De ruim honderd aangesloten partners zorgen er samen dagelijks voor dat er meer dan 300 LeadBots per dag worden getoond op verschillende websites. Elke dag worden er nieuwe LeadBots aangemaakt. Veelal vanuit een standaard template, maar ook steeds vaker vanuit een strategische boomstructuur, waardoor marketeers zelf de LeadBot op maat implementeren,
Marijke van den Berg, partner manager legt daarover het volgende uit: ‘’Veel marketeers komen enthousiast bij mij terug na de proefperiode. Ze behalen niet alleen een hoger conversiepercentage, maar merken ook op dat de leads van betere kwaliteit zijn. Dankzij de juiste koppelingen met verschillende afdelingen worden de leads effectief opgevolgd. Dit leidt tot een verbeterde samenwerking tussen marketing, sales en andere afdelingen.”
Ambitie
Dat de mensen achter LeadBot een grote ambitie hebben, steken ze niet onder stoelen of banken. Lammert Heek, mede-eigenaar, vertelt over de gezamenlijke ambitie: ‘’Er zijn alleen in Nederland al 2,2 miljoen bedrijven en duizenden marketingbureaus. Dat zijn heel veel websites die beter kunnen converteren door de inzet van LeadBot en heel veel agencies die dit kunnen oppakken. We hebben ons product zo doorontwikkeld dat het staat als een huis en nu gaan we met onze unieke tool eerst de Nederlandse en daarna de buitenlandse markt veroveren.’’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.