Industry Wire

Geplaatst door Kotak Marketing

Nieuwe AI-tool voor e-mailfeedback verbetert e-mailsentiment

Kotak Marketing lanceert een AI-tool waarmee feedback uit e-mailmarketing direct kan worden opgevolgd. De AI-tool interpreteert het probleem van de klant en stuurt die na het geven van de feedback door naar een oplossing voor het probleem.

We zien dat via duimpjes en smileys in de footer van e-mails heel vaak feedback wordt verzameld. En daar blijft het bij, verzamelen. “Het verzamelen van feedback mag geen doel op zich zijn; het luisteren naar en oplossen van problemen, dat is waar je als organisatie mee aan de slag moet,” zegt Andreas Pohan Simandjuntak, oprichter van Kotak Marketing. Niet eerder bestond er een tool die de feedback uit e-mailmarketing direct kon oplossen. Hiermee wil Kotak Marketing ervoor zorgen dat e-mailmarketing niet alleen een pushkanaal blijft, maar dat er geluisterd kan worden naar klanten.

Hoe het werkt

De Kotak Feedbacktool richt je in door de geleverde URL achter duimpjes in je e-mail te plaatsen, meestal in de footer. Zodra er feedback binnenkomt, gaat het algoritme dit categoriseren in ‘problemen’ die jouw klanten je via e-mail geven. Zodra er een probleem wordt herkend, krijg je de optie om een vervolgpagina te kiezen zodra klanten dit probleem weer invoeren. Een aantal basisproblemen kun je meteen mee beginnen, bijvoorbeeld: afmelden, leveringsproblemen en nieuwsbriefweergave. Maar ook zeer positieve opmerkingen kunnen doorgestuurd worden naar een reviewpagina.

E-mailmarketing verbetert flink

Sommige organisaties vragen nog helemaal geen feedback uit in e-mailmarketing. Voor die organisaties is het starten hiermee heel eenvoudig en ze zien al snel een flinke verbetering van hun e-mailperformance. Andere organisaties die al een vorm van feedback uitvragen, kunnen veel tijd besparen doordat zij niet meer elk stuk feedback hoeven na te lezen. En als zij dit nog niet doen, kan de customer journey flink verbeterd worden. We zien bij klanten een stijging in sentiment van 45-55%.

Over Kotak Marketing

Kotak Marketing is een agency gericht op het automatiseren en personaliseren van e-mailmarketing. Zij helpen bij het selecteren en implementeren van marketing automation software en helpen organisaties hun software in te zetten voor marketingdoeleinden (www.kotakmarketing.com, Spaarneplein 2, Den Haag).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht