Industry Wire

Geplaatst door Chiquita

Chiquita werkt samen met wereldberoemde kunstenaar Romero Britto voor Pop by Nature-campagne

Gorinchem, 1 februari 2024 – Chiquita nodigt haar fans uit voor een levendige reis met de lancering van haar nieuwste campagne, ‘Pop by Nature’. De campagne is een bruisende combinatie van kunst en natuur, ontwikkeld in samenwerking met de internationaal gerenommeerde kunstenaar en oprichter van de Happy Art Movement, Romero Britto. De campagne staat voor Chiquita’s levendige en kleurrijke karakter en nodigt bananen- en kunstliefhebbers wereldwijd uit om het leven te ervaren met een vleugje pop.

De campagne bereikt zijn hoogtepunt met een speciaal kunstwerk van Romero Britto, dat het popkarakter van Chiquita-bananen weergeeft. Dit levendige beeld is te zien op opvallende Out-Of-Home billboards op iconische locaties in belangrijke markten, maar is ook in digitale campagnes en interactief te ervaren, om Chiquita’s ‘It Peels So Good’ spirit te versterken. Als onderdeel van deze campagne lanceert Chiquita ook voor het eerst haar Nederlandse Instagram-account.

Levendige pop-art
“Chiquita is enthousiast om opnieuw samen te werken met Romero Britto, een artiest die met zijn levendige en optimistische popart de vrolijke uitstraling van ons merk weerspiegelt”, zegt Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux bij Chiquita. “Deze campagne is niet alleen een viering van de van nature energieke en unieke popziel van Chiquita-bananen, maar een uitnodiging voor iedereen om het leven in volle kleur en positiviteit te beleven. Met ‘Pop by Nature’ geven we een nieuwe betekenis aan de manier waarop mensen omgaan met kunst en voedsel, en brengen we uiteindelijk een fris en levendig perspectief in het dagelijks leven.”

Exclusieve stickercollectie
Om het plezier naar consumenten van over de hele wereld te brengen, brengt Chiquita ook een exclusieve Pop by Nature-stickercollectie uit met ontwerpen van Britto’s campagnekunstwerk. Consumenten kunnen zijn kunstwerk namaken door alle zes stickers uit de collectie te verzamelen, die perfect in elkaar passen om de kunstpuzzel compleet te maken.

“Ik ben blij om samen te werken aan deze fantastische campagne met een iconisch merk zoals Chiquita. De kleurrijke en levendige tropische natuur van Chiquita-bananen biedt een mooi canvas om mijn kunst te delen en miljarden mensen blij te maken”, vertelt Romero Britto. “Deze samenwerking is een mooie kans om de werelden van kunst en natuur met elkaar te combineren en er is geen betere persoon dan Britto om ‘Pop by Nature’ op zo’n dynamisch en kleurrijk mogelijke manier tot leven te brengen”, vult Dr. Lucas Vidal, CEO van de BRITTO-organisatie, aan.

Labyrint pop-up in Milaan
Een extra belevenis tijdens de campagne is onder andere een kleurrijke pop-up labyrintervaring op de Design Week 2024 in Milaan. Hierin zijn elementen en installaties te zien die geïnspireerd zijn op Britto’s kunstwerken die consumenten meenemen in een wereld vol pop.

De ‘Pop by Nature’-campagne laat niet alleen het snijvlak van kunst en natuur zien, maar nodigt consumenten ook uit om de popziel van Chiquita te omarmen. Van interactieve kunstwerken tot pakkende digitale content, Chiquita is klaar om een gewaagd, artistiek statement te maken dit jaar.

Over de campagne
De nieuwe ‘Pop by Nature’-campagne bevat een aantal leuke ervaringen en interactieve platforms, waaronder:
– High-Impact OOH billboards: Britto’s iconische kunstwerk zal te zien zijn op dynamische OOH-billboards in steden over de hele wereld, met een gigantische Chiquita banaan gekenmerkt door uitgesproken contouren en kleurrijke patronen.
– Interactieve OOH-advertenties: een interactieve OOH-ervaring stelt voorbijgangers in staat om het kunstwerk in te kleuren met behulp van een touchscreen in openbare ruimtes zoals bushaltes, metrostations en luchthavens.
– Kunstinstallaties: Romero Britto maakt sculpturen en vormt Chiquita-bananen om tot permanente installaties in grote steden over de hele wereld.
– Consumentenactie: consumenten van over de hele wereld kunnen deelnemen aan wedstrijden, zowel in de winkel als digitaal, en kans maken op prijzen zoals snowboards en horloges met Britto’s kunstwerk. *Let op: de prijzen verschillen per markt.
– Social mediacampagnes: sociale media en programmatische kanalen bieden aantrekkelijke content om de stickercollectie onder de aandacht te brengen en de betrokkenheid te vergroten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht