Teads voegt Connected TV nu ook in Nederland toe aan eigen DSP

Met de uitbreiding naar CTV verandert Teads in een omnichannel-platform
Amsterdam, 27 augustus 2024 – Teads maakt vandaag bekend dat zijn Connected TV (CTV)-aanbod nu ook in Nederland en de rest van Europa beschikbaar is via de Teads Ad Manager (TAM). Voor het eerst kunnen adverteerders in Nederland vanuit één platform 2 miljard unieke gebruikers per maand wereldwijd bereiken op tv, mobiel, tablet en desktop.
Meer dan video, meer dan inRead
Adverteerders kunnen nu nog meer consumenten bereiken dankzij Teads’ nieuwe CTV-video-oplossing. Naast de bekende inRead video- en displayformaten kunnen campagnes nu ook op grote smart TV-schermen worden getoond, waaronder Samsung, LG en Philips TV’s. Met deze uitbreiding naar CTV Video kunnen adverteerders en bureaus nu alle digitale schermen bereiken via één platform. Dit stelt adverteerders in staat om hun boodschap naadloos over alle digitale touchpoints te verspreiden.
Omnichannel-mogelijkheden verleggen de grenzen van bereik en creativiteit
De introductie van CTV binnen TAM in Europa volgt op een intensieve en succesvolle pilot in de Verenigde Staten. Verschillende Amerikaanse media-experts spreken van een bijzondere ontwikkeling binnen het medialandschap, doordat de omnichannel-mogelijkheden van TAM de grenzen van bereik en creativiteit in videoreclame verleggen en tegelijkertijd de gebruikerservaring en betrokkenheid van kijkers verbeteren.
Clive Record, Head of Global Media Partnerships bij Dentsu, zei: “We zijn verheugd om onze samenwerking met Teads uit te breiden door gebruik te maken van hun CTV-aanbod. Bij Dentsu geloven we dat er een nieuwe kruising ontstaat tussen merk- en media-aanbod, waarbij verbonden videoplatformen een versnelling in merkopbouw mogelijk zullen maken. Teads is uitstekend gepositioneerd om dit te realiseren.”
Perfecte timing
Geert Hoogeveen, Managing Director Teads Nederland, zegt dat de Nederlandse introductie perfect getimed is. “Hoewel de Europese marktpenetratie in vergelijking met de Verenigde Staten nog niet zo hoog is, is Europa momenteel wel de snelst groeiende markt voor CTV.” Uit verschillende onderzoeken blijkt dat meer dan 80% van de huishoudens met een connected tv CTV boven lineaire tv verkiest. Als gevolg van deze ontwikkeling zullen volgens IAB de uitgaven voor CTV-advertenties wereldwijd naar verwachting met 12% groeien in 2024. “Om die groei ten volle te benutten, zullen marketeers gebruik moeten maken van een omnichannel-strategie. Teads Ad Manager biedt een effectieve oplossing om zo veel mogelijk uniek bereik binnen de doelgroep te realiseren, over alle verschillende schermen die een consument vandaag de dag gebruikt,” aldus Hoogeveen.
Over Teads
Teads is een toonaangevend cloud-based omnichannel-platform dat programmatic digital advertising mogelijk maakt binnen een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatietechnologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van ’s werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde mediapartnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in een veilige en ‘brandsafe’ omgeving. Met het oog op de verdwijning van third-party cookies is Teads al voorbereid op deze toekomst. Teads is standaard cookieless en draait al meer dan 80% van de campagnes in de EU zonder cookies, met betere resultaten. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen in meer dan 32 landen wereldwijd. Zie voor meer informatie: www.teads.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.