
Toekomst online analytics: ‘Dat wat je nu nog niet ziet, gaat juist zichtbaar worden’

De toekomst van online analytics wordt steeds meer bepaald door vier cruciale elementen: privacy, data readiness, klantgegevens en AI. In deze video onderzoeken we samen met Vincent de Winter, Regional Manager Benelux bij Piwik PRO, hoe bedrijven door deze evoluerende gebieden kunnen navigeren om een toekomstbestendige analytics-strategie te ontwikkelen.
We bespreken hoe je privacy waarborgt, je data voorbereidt voor de toekomst en AI verantwoord inzet binnen online analytics. Daarnaast behandelen we de belangrijkste trends in online analytics met een focus op privacy en data readiness, de rol van klantgegevens en AI in het creëren van een toekomstbestendige analytics-strategie, en concrete stappen om deze trends effectief in je bedrijfsvoering te integreren.

Vincent de Winter
Vincent de Winter houdt zich als Regional Manager voor Piwik PRO in de Benelux actief bezig met het onder de aandacht brengen van alternatieven voor Adobe en Google Analytics, met een sterke nadruk op privacy en compliance. Hij bouwt daarbij op zijn jarenlange ervaring binnen de overheid en bij financiële dienstverleners. Zo probeert hij meer bewustzijn te creëren over het verantwoord omgaan met data die is verkregen via online analytics oplossingen zoals Piwik PRO.

Irene Rompa
Irene is een psycholoog met meer dan vijftien jaar ervaring in de (deep)tech en startup/scale-up scene in Nederland en de Verenigde Staten. In 2023 heeft zij ervoor gekozen om all-in te gaan op hosting en moderatie. Daarnaast is zij afgestudeerd en heeft zij zich ingeschreven als mediator. Haar focus voor 2024 zal uitsluitend liggen op het hosten, modereren en bemiddelen. Irene is een host voor Emerce TV.
Uitgelichte video's

De Europese Digitale Identiteit komt eraan: dit moet je weten


De snelle opkomst van Picnic: van veelbelovende startup tot marktleider


Je brein uitlezen met AI: hoe werkt dat?

Nieuwe insights
SXSW met Nina Jankowicz: ‘The best antidote to hate is joy’GenAI is de toekomst, maar bedrijven missen vaak een strategieHoe conversiegerichte designtrucs je klantrelatie kunnen ondermijnenVan streek naar supermarktschap: zo digitaliseer je lokale handelRoyal Coster Diamonds: van rijke merkgeschiedenis naar premium online belevingGerelateerde artikelen


Digitale vaardigheden: de vergeten kans voor bestuurders om werknemers te binden

[Podcast] Doorzetters met John van Lottum: “Mijn lichaam liet me in de steek”
