In een wereld waar 80% van de B2B-klantreis digitaal verloopt, moeten salesorganisaties zichzelf opnieuw uitvinden. Maurice Smits (Sales Improvement Group) waarschuwt dat AI geen vervanging is voor de menselijke factor, maar juist ondersteuning biedt bij repeterend werk. Succesvolle B2B-sales draait om relevantie, vertrouwen en slimme inzet van technologie — met één duidelijke oproep: “Begin klein met een proof of concept en betrek je team actief in die verandering.” Zonder heldere data, strategie en vaardigheden kom je namelijk niet meer aan tafel.
Hoe je B2B-salesteam relevant te houden als 80% van de klantreis digitaal is
Gasten: Maurice Smits
Host: Maurice Smits
Gasten: Maurice Smits
Host: Hendrika Willemse

Verder gaan als gast

Gast
Maurice Smits
Improver, Sales Improvement Group
Maurice is Partner en Improver bij Sales Improvement Group.
Na een succesvolle internationale carrière met diverse board-functies in de maakindustrie, logistiek en FinTech, gebruikt hij nu zijn expertise en ervaring om bedrijven te helpen hun ambities waar te maken. Dit doet hij door alle commerciële activiteiten verder te professionaliseren, met één duidelijke focus: een beter verkoopresultaat realiseren.
Concrete oplossingen aandragen, waar klanten verder mee kunnen.
Up to date oplossingen, gebuikmakend van de laatste stand digitale mogelijkheden.
En met lef, buiten de lijntjes kleuren om nieuwe doorbraken te realiseren.

Host
Hendrika Willemse
Host, Emerce
Hendrika Willemse is auteur, high-performance enthousiast en spreker die de mindset van een atleet van wereldklasse combineert met meer dan 23 jaar IT-ervaring. Als drievoudig wereldkampioen en tweevoudig Europees kampioen karate weet ze precies wat er nodig is om te winnen, en ze heeft het haar missie gemaakt om die winnaarsmentaliteit naar de bedrijfswereld te brengen.
Uitgelichte video's

AI neemt optimalisatie over, CRO verschuift naar strategie


De kracht van skills-based werven


De toekomst van zakelijke betalingen: de factuur verdwijnt

Nieuwe insights
Hoe het Nederlandse bagagemerk NORTVI inspeelt op veranderend zakelijk reizenHoe de werkomgeving kan bijdragen aan werkgeluk en productiviteitZo richt je een slimme thuiswerkplek in: betaalbaar en efficiëntSlimmer budgetbeheer: patronen in uitgaven signaleren met AIHoe een horecaparasol zorgt voor meer omzet en merkbelevingGerelateerde artikelen

B2B Digital
29 jul 2025
64
De Contentmachine van Rompslomp
Slimmere marketing met klantverhalen, data en een zelfgebouwde GPT? In dit tafelgesprek vertelt Tamara Jonkers, contentbaasg bij Rompslomp.nl (onderdeel van

B2B Digital
29 jul 2025
30
Van prompt tot persoonlijkheid: echt schrijven met ChatGPT
Laat AI voor je schrijven, zonder onpersoonlijk te worden. Veel AI-gegenereerde content klinkt vlak, generiek en mist aansluiting bij de

B2B Digital
29 jul 2025
49
10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time
What do puzzles have to do with digital sales transformation? A lot, actually. Join Ravensburger and Arno Ham (product evangelist

B2B Digital
29 jul 2025
38
B2B growth the B2C way: Zeeman’s blueprint for digital success
What can B2B learn from B2C? In this session, Alex Bloemendal, eCommerce Manager at Zeeman, shares how the company applied