Belgische videomarkt: Netflix dominant, maar prijs blijft struikelblok voor groei
Belgische consumenten blijven massaal kiezen voor Netflix, dat in het eerste kwartaal van 2025 zowel marktleider is in gebruik als in klanttevredenheid. Toch blijkt uit het nieuwste Telecompaper-rapport over de videomarkt in België dat prijsperceptie een belangrijk obstakel vormt voor verschillende aanbieders, en dat er aanzienlijke regionale en demografische verschillen zijn in voorkeur en waardering. Vooral gezinnen en jongvolwassenen vormen de kern van de streamingmarkt. Alleenstaanden zijn prijsgevoeliger.
In termen van marktaandeel voert Netflix de lijst aan met 36 procent van de Belgische respondenten die een abonnement hebben. Disney+ en Amazon Prime Video volgen elk met 15 procent. Kleinere spelers zoals Streamz (8%), YouTube (5%), Apple TV+ (4%), HBO Max (3%) en Be tv Go (2%) nemen de rest van de markt in.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd