Industry Wire

Geplaatst door Mediaxplain*

Mediaxplain start volledig transparante programmatic dienst

Onafhankelijke strategisch mediabureau Mediaxplain* lanceert vandaag MXProbe*, de eerste volledig transparante programmatic dienst van Nederland. Door de nieuwe dienst profiteren adverteerders van de meest effectieve digitale media-inzet zonder verborgen kosten. Ze krijgen daarbij bovendien volledige eigendom van – en toegang tot – de data. Elke marketingeuro voor een campagne wordt, door het transparant benutten van kickbacks en het uitsluiten van verstopte honoreringen, door MXProbe* maximaal ingezet om het adverteerderdoel te behalen. Met de lancering van deze geavanceerde transparante dienst biedt Mediaxplain* een hoogwaardig alternatief voor alle adverteerders die de ondoorgrondelijke beloningsstructuur in digitale media-inkoop zat zijn.

Interactive Director van Mediaxplain* Heinz Manderfeld beschrijft de stap als een noodzakelijke: “De afgelopen jaren is een inkoopoerwoud ontstaan door technologische ontwikkelingen. Het veilingmodel dat transparantie moest brengen heeft veelal het omgekeerde tot stand gebracht. Adverteerders zijn niet meer in staat om een realistische prijs voor digitale campagnes te controleren. Er blijft in de technische bedrijfskolom teveel aan de digitale strijkstok hangen. Vanuit Mediaxplain* is het onze taak daar doorheen te breken en programmatic inkoop uit het wilde westen te loodsen.”

MXProbe*
De nieuwe tak onder de vlag van Mediaxplain* koppelt innovatieve programmatic inkoop aan een inzichtelijke tariefstructuur en volledig onwership van de data bij de adverteerder. Zo worden campagnes via het systeem alleen afgerekend tegen een vaste lage techfee en wordt een vast laag uurtarief voor handling gerekend. Het inkooptraject van MXProbe* zorgt er vervolgens voor dat de toegang tot en de inkoop op de brede veilingen vanuit die vaste techfee gehonoreerd kunnen worden. De adverteerder weet zo dus welk deel van de Euro daadwerkelijk gebruikt wordt om de media-inzet te realiseren. MXProbe* opereert op basis van een internationaal ontwikkeld platform dat door Mediaxplain* zelf geoptimaliseerd is voor de Nederlandse markt.

Inzicht zonder kosten
Naast de transparantie op mediabestedingen levert MXProbe* volledige toegang en eigendom van de data aan de adverteerder. Ook een volledig inzicht in de traffic van bots, de zichtbaarheid van advertenties en een compleet overzicht van de ingezette websites en apps worden aan elke adverteerder verstrekt. MXProbe* brengt hier geen extra kosten voor in rekening.

Connected & multimediaal
Ook het optimaal aan laten sluiten op andere campagne- en datastromen staat in de ontwikkeling centraal. Zo is het mogelijk om digitale campagnes via het platform optimaal op te voeren of aan te passen op basis van o.a. andere media-inzet (bijv. uitzendschema’s), weersomstandigheden, GPS/beacons of postcodes, zoekvolume, opens van emailings en sitetraffic. Vanuit de visie dat straks alle media programmatic in te kopen is, wordt in de MXProbe* diensten binnenkort ook digitale RTV, print en outdoorinkoop toegevoegd.

Dynamisch
De connected basis van het platform biedt daarnaast ook verregaande mogelijkheden voor het creëren van volledig dynamische campagnes. Zo kan via het platform creatie eenvoudig en automatisch aangepast worden op basis van de getargete persoon of het moment. Cross device storytelling en targetting op basis van big data ligt daarbij ten grondslag aan de dynamische oplossingen van MXProbe*. Ook kunnen lead & conversion doelstellingen eenvoudig toegevoegd worden in elke programmatic campagne via het platform.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht