Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe leider in Gartner Magic Quadrant voor digital marketing hubs 2016

Amsterdam, 14 januari 2016 – Adobe (Nasdaq:ADBE) is door Gartner als leider gepositioneerd in het ‘Magic Quadrant voor digital marketing hubs1‘ 2016. Voor het tweede opeenvolgende jaar verkreeg Adobe de hoogste positie in de categorie ‘completeness of vision’. De criteria voor het beoordelen van ‘completeness of vision’ zijn onder andere begrip van de markt, marketing-, sales- en productstrategie, bedrijfsmodel, sectorspecifieke strategie, innovatie en geografische strategie.

Adobe Marketing Cloud stelt ondernemingen in staat om big data te gebruiken om klanten en prospects  effectief te bereiken en een band met hen op te bouwen via gepersonaliseerde marketingcontent voor alle devices en digitale touch points. Acht nauw geïntegreerde oplossingen bieden marketeers allesomvattende marketingtechnologieën die gericht zijn op analytics, web en app experience-management, testing en targeting, advertising, audience-management, video, social engagement en campagnemanagement.

De koppeling met Adobe Creative Cloud maakt het eenvoudiger om direct creatieve assets in te zetten binnen alle marketingkanalen. Duizenden internationale merken, inclusief twee derde van de Fortune 50-ondernemingen en tien van de tien grootste mediabedrijven, financiële dienstverleners, autofabrikanten, vermogensbeheerders en telecombedrijven vertrouwen op de Adobe digital marketingoplossingen. Adobe Marketing Cloud ondersteunt ruim 41 biljoen transacties, 4,1 biljoen verzoeken voor rich media en meer dan 60 miljard e-mails per jaar.

“Wij zijn verheugd dat Adobe wederom als leider is gepositioneerd in wat wij beschouwen als een erg belangrijk onderzoek”, stelt Suresh Vittal, vice president of strategy, Digital Marketing bij Adobe. “De unieke Adobe-oplossingen binnen Creative Cloud en Marketing Cloud stellen ondernemingen in staat om creatie te verbinden met wetenschap en helpen merken bij het benutten van data om al hun creatieve content te activeren over alle customer touch points. Wij geloven dat onze leidende positie niet alleen wordt onderschreven door analisten, maar ook door de aankoopbeslissingen van onze klanten.”

Gartner stelt dat “leiders volledig de integratie van marketing- en advertisingtechnologie met analytics hebben omarmd en diverse grootschalige hub-oplossingen hebben geïmplementeerd, ondanks dat zij nog altijd voornamelijk vertrouwen op geïntegreerde portfolio-oplossingen op basis van acquisities en partnerships. De snelle groei van deze categorie heeft geleid tot een voorkeur voor een versnelde first mover-aanpak, maar we verwachten dat meer oplossingen de komende jaren op basis van organische groei concurrerend gaan worden. Leiders moeten zich richten op innovatie en integratie om hun voorsprong te behouden. Doordat leiders hun native aanbod zullen complementeren is het ook te verwachten dat zij afstand zullen nemen van brede partnernetwerken en klanten zullen stimuleren om te kiezen voor hun single-vendor oplossingen.”

________________________________________

1Bron: Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Digital Marketing Hubs” by Andrew Frank, Jake Sorofman, Martin Kihn, Christi Eubanks, Jan. 05, 2016

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht