Heldhaftige hulp van Spider-Man in Philips merkcampagne

Koninklijke Philips N.V., een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie, heeft als onderdeel van zijn nieuwste merkcampagne een nieuwe opvallende video gelanceerd. De pay off van de campagne is “There’s always a way to make life better”. De video is wereldwijd al miljoenen keren bekeken.
De campagne, gericht op zorgprofessionals en het brede publiek, toont het unieke Philips-perspectief op de gezondheidszorg. Philips wil de mens centraal stellen. De onderneming bekijkt problemen door de ogen van patiënten, en ontdekt zo onverwachte manieren om hun gezondheid en welzijn te verbeteren.
“De spot is geïnspireerd op het waargebeurde verhaal van een glazenwasser die zich verkleedt als Spider-Man om zieke kinderen te amuseren. Volgens hem herstellen de kinderen sneller als ze worden opgevrolijkt: lachen is immers gezond. Het is een prachtig voorbeeld van hoe empathie en inzicht in mensen een verschil kan maken. Zijn benadering weerspiegelt de onze en we wilden die in het zonnetje zetten.” vertelt Eva Barrett, Global Head of Brand Advertising bij Philips.
“Bij Philips draait het om mensen. We streven ernaar om hun leven te verbeteren door middel van zinvolle innovatie. Met onze merkcampagne die al vanaf half mei loopt, willen we het beeld veranderen dat onze doelgroepen van het Philips-merk hebben. Deze nieuwe online video is een integraal onderdeel in deze campagne waarmee we onze positionering verder verdiepen en activeren.” volgens Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux.
De video maakt deel uit van de bredere merkcampagne die achterliggende verhalen vertelt over wat Philips doet en bestaat onder meer bestaat uit een 30 seconden durende TV spot, ‘out of home’-media, digitale- en sociale media. In Nederland vindt redactionele samenwerking plaats met het FD en NRC. Aanvullende verhalen zijn te vinden op ‘Innovation and You’, het visuele verhalenplatform van Philips. Hier worden waargebeurde verhalen gedeeld over hoe Philips de levens van mensen verbetert, in Nederland en over de hele wereld.
Grand Prix voor zinvolle innovaties in de gezondheidszorg
De tv-spot volgt op het succes van het ‘Breathless Choir’, dat dit jaar een Grand Prix heeft gewonnen op het Cannes Lions-evenement in de categorie ‘gezondheid’. Dit koor bestaat uit mensen voor wie ademhalen een voortdurende uitdaging is, maar die toch hebben leren zingen en zelfs hebben opgetreden in het beroemde Apollo Theater in New York.
“Philips bestaat al ruim 125 jaar en veel mensen zijn met ons opgegroeid, maar zijn zich niet bewust van onze baanbrekende innovaties op het gebied van gezondheidszorg. Wij willen producten en oplossingen bieden die daadwerkelijk de mens centraal stellen binnen de gezondheidszorg, en die de zorgresultaten voor patiënten verbeteren. Onze ‘Everyday Hero’ campagne laat zien hoe wij nieuwe manieren vinden om de gezondheidszorg te verbeteren”, aldus Eva Barrett.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.