What's new

Top stories

‘Cyberdreigingen toenemend risico voor de financiële stabiliteit, crypto’s niet’

De cyberdreiging voor de Nederlandse financiële sector is structureel toegenomen. Financiële instellingen, hun dienstverleners en andere vitale sectoren zijn steeds vaker het doelwit van cyberaanvallen. Aanvalstechnieken worden geavanceerder en meerdere instellingen kunnen gelijktijdig geraakt worden. Daarvoor waarschuwt het Financieel Stabiliteitscomité, dat eerder deze maand bij elkaar is gekomen.


‘Nederland moet meer tegenwicht bieden aan Amerikaanse superplatforms’

Nederlandse contentaanbieders ontwikkelen als antwoord op het verschuivende mediagebruik hun eigen platforms met content. Het aanbod raakt daardoor echter steeds meer versplinterd. Geen partij achter de dijken beschikt over de schaalgrootte, de catalogus, het gebruiksgemak en de marketingkracht van de buitenlandse platforms. Dat constateert de Raad voor Cultuur in het rapport Zicht op zo veel meer, dat vandaag wordt aangeboden aan de ministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.


Nieuw in Channels

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.



Voetbalmerk Balr, PLUS en Hudson’s Bay op Emerce Retail

Voetbalmerk en retailketen Balr creëerde zijn eigen afzetmarkt door een eigen voetbalportal op te zetten. Het zorgde voor enorme groeicijfers. Het merk waarin voetballers Gregory van der Wiel en Eljero Elia investeren, wordt overal ter wereld verkocht. Oprichter Juul Manders, ook bekend van Wannahaves, zet tijdens Emerce Retail in Bussum de succesfactoren op een rij, en verklapt wat Balr doet met 26 miljoen Instagramvolgers.


‘Nederlandse jongeren stappen massaal over op iPhone’

In de afgelopen twee jaar is er sprake van een significante stijging in het gebruik van Apple iPhones onder jongeren. In de leeftijdscategorie 12- tot 20-jarigen is het bezit van iPhones in een jaar tijd met ruim 8 procentpunten gegroeid. In het vierde kwartaal van 2017 had 52 procent van alle Nederlandse jongeren tussen de 12 en 20 jaar een Apple iPhone, tegenover iets minder dan 44 procent in het vierde kwartaal van 2016. Dat blijkt uit doorlopend onderzoek van Telecompaper.


Meer Top Stories
 

Nieuwsbrief

Emerce Lidmaatschap

Op de hoogte blijven van de laatste trends in online business, media en marketing? Emerce is onmisbaar voor beslissers in online business, media en marketing. Zorg dat u vooroploopt.

Word lid

Recente reacties

Vacatures

Agenda

Emerce Opleidingen