Conversie Optimalisatie
E-commerce is een belangrijk onderdeel van je takenpakket. Je bent erop gericht meer online resultaat te boeken en hebt dan ook al een stevige online marketingmix staan: linkbuilding, SEO, SEA, affiliate marketing. De inmiddels ‘klassieke’ middelen begrijp je wel en de ROI breng je in kaart met Google Analytics. Je bent klaar om de volgende stap te zetten en je te verdiepen in nieuwe mogelijkheden om meer omzet te genereren online.
Omschrijving
Tijdens deze training krijg je onder andere de laatste inzichten op het gebied van:
Data-driven conversion,
Personalisatie,
Persuasion-technieken, van oa Cialdini, Eisenberg, Dan Ariely en BJ Fog,
Buyer persona’s,
Buyer journeys,
A/B-testing,
CRO-maturity en
Customer experience (CX)
Door slim gebruik te maken van de nieuwste tools en statistieken maak je doelgerichte aanpassingen waardoor je conversieratio zal stijgen.
Je leert aan de hand van praktische cases waar CRO effectief is toegepast, uitslagen van veel uitgevoerde A/B-testen, de ‘best practices’ uit de CRO en verschillende CRO-modellen en -technieken. Je past de resultaten meteen toe op je eigen praktijk, aan de hand van een Conversie Action Plan die je stap voor stap invult.
Daardoor ga je aan het eind van deze training met tientallen meteen uitvoerbare hypothesen en CRO- / UX-optimalisaties terug naar kantoor.
Omdat CRO een proces is, geen project, krijg je tijdens en na de training toegang tot unieke resources zoals het e-book “Meer dan 350 CRO- en UX-vuistregels” en 200 andere CRO/UX blogs, e-books, forums, tools en tips & tricks.
Programma
09:30 – 12:30 Introductie Conversion Action Plan, vaststellen conversiedoelen, CX en het verkrijgen van klantinzicht
13:30 – 16:30 Conversiemodellen, Conversion Trinity, Buyer persona’s en -journeys
09:30 – 12:30 Kooppsychologie & -boosters, koopstijlen en personalisatie
13:30 – 16:30 CRO-proces – -en Maturity, afmaken van het Conversion Action Plan
Docenten

Sietske Vaessen is CRO consultant bij iO op campus Amsterdam. Met ruim 4 jaar ervaring helpt zij bedrijven zoals Verf.nl, Herinneringen op Linnen, Businbedrijf, Brunel, QWIC en Eccellente bij het optimaliseren van de online customer journey. Zij houdt zich dagelijks bezig met o.a. online personalisatie, A/B-testen, data analyses, persuasion en UX.

Eddy is CRO-, UX- en Online personalisatie-expert bij iO. Hij en zijn CRO-team helpen organisaties als ABN AMRO, Essity, Brunel, Drone Flight Academy, Cavallaro Napoli, QWIC, Bus in Bedrijf en vele anderen bij het optimaliseren van hun e-business effectiviteit. Met meer dan 25 jaar ervaring traint hij marketing- en designteams om structureel UX-verbetering, conversie-optimalisatie, persuasion, A/B-testen en online personalisatie in de organisatie in te zetten.
Intro to Google Analytics 4 [ENG]
Online Persuasion
Persona & Customer Journey Mapping
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!
