Design Thinking
De training is voor iedereen die invloed heeft op de customer experience: marketing managers, brand managers, e-commerce managers, product managers, communicatie professionals, category managers, online marketeers, content specialisten en UX ontwikkelaars. Kortom, iedereen die zich richt op het optimaliseren van klantbeleving en het creëren van merkambassadeurs.
Omschrijving
Deze training leert je de 5 iteratieve stappen van Design Thinking, waarmee je klantinzichten omzet naar innovatieve ideeën en een onderscheidend service design creëert. Het resultaat? Een optimale klantbeleving en unieke momenten in de klantreis. Je dompelt je niet alleen onder in de theorie, maar gaat ook zelf aan de slag met het ontwikkelen van je ideeën in een service design.
Na de training ben je in staat om innovatieve services te ontwikkelen die de klantbeleving positief beïnvloeden. Door slimme touchpoints en services te integreren, creëer je waarde voor de klant en streef je ernaar om van hen ambassadeurs te maken. Zo behaal je blijvend concurrentievoordeel.
Programma
09:30 – 12:30: Design Thinking en Service Design Fundamentals
12:30 – 13:30: Netwerklunch (inclusief koffie, thee en lunch)
13:30 – 16:30: Klantinzichten genereren en uitdagingen kaderen
09:30 – 12:30: Ideeëngeneratie van klantinzichten
12:30 – 13:30: Netwerklunch (inclusief koffie, thee en lunch)
13:30 – 16:30: Prototyping, testen en implementatie vertalen naar een Service Blueprint
Resultaten
Trainer(s)
Als Business Designer en partner bij Perspective begeleidt Sabine innovatie en vernieuwingstrajecten bij diverse organisaties, waaronder ABN AMRO, PostNL en Eneco. Ze helpt teams bij het komen tot oplossingen die nieuwe waarde creëren voor eindgebruikers én de organisatie, waarin in gesprek gaan met de eindklant altijd een essentieel onderdeel is. In de projecten maakt Sabine onder andere gebruik van de principes en mindset van Business Design en Design Thinking en de werkwijze van Google Venture Design Sprints. Daarnaast traint ze teams om deze manier van denken en werken zelf toe te passen. De trainingen kenmerken zich door veel praktijk, energie en doen.
Markus is overtuigd van de kracht van disciplines als Business Design, Design Thinking, Google Ventures Design Sprints en Business Model Innovation. Hij deelt zijn kennis over deze methodieken graag, zowel in de praktijk tijdens projecten voor organisaties als VodafoneZiggo, PostNL, Volksbank en ING, als tijdens trainingen. Markus is geregeld spreker op events over Business Design, Design Sprints en Customer Experience.
Reviews
Sabine is heel vaardig en erg prettig als trainster, ze geeft hele duidelijke voorbeelden (de auto en de fiets zal altijd blijven hangen) en gaat goed in op vragen uit de groep.
Digital Product Management
Workshops en sprints faciliteren
Design Thinking
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!