Logo Emerce Academy
Digital Projects

Design Thinking

In de training leer je met de combinatie van creatief en analytisch denken tot andere inzichten en innovatieve resultaten te komen.
Tijdens deze training leer je
De klantbeleving optimaliseren met Design Thinking
Van je klanten ambassadeurs maken en zorg voor blijvend concurrentievoordeel
Tot andere inzichten komen door creatief en analytisch te denken
Voor jou?

De opleiding is voor iedereen die invloed heeft op de customer experience: marketing managers, brand managers, e-commerce managers, product managers, communicatie professionals, category managers, online marketeers, content specialisten en UX ontwikkelaars. Kortom, iedereen die zich richt op het optimaliseren van klantbeleving en het creëren van merkambassadeurs.

Niveau: Medior
Type
Training
Niveau
Medior
Docent
Sabine Croes, Markus Leineweber
Locatie
Amsterdam
€ 995 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

In deze opleiding leer je aan de hand van de 5 iteratieve stappen van Design Thinking hoe je klantinzichten  genereert, vertaalt naar innovatieve ideeën en uitwerkt in een onderscheidend service design. Het doel: het ontwerpen van een optimale klantbeleving en onderscheidende momenten in de klantreis. Je leert niet alleen de theorie, maar werkt je ideeën ook zelf uit in een service design.

Na de opleiding ontwikkel je innovatieve services die een positieve invloed hebben op de klantbeleving. Met de juiste touch points en services weet je unieke waarde te creëren voor de klant met als doel van je klant ambassadeurs te maken en te zorgen voor een blijvend concurrentievoordeel.

Programma

Dag 1:

09:30 – 12:30 Wat is Design thinking en Service design?
12:30 – 13:30  Netwerklunch
13:30 – 16:30  Klantinzichten genereren en begrijpen, het framen van de uitdaging

Dag 2

9:30 – 12:30  Klantinzichten en de uitdaging vertalen naar innovatieve ideeën
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Prototyping, testen en implementatie vertalen naar een Service Blue Print

Na deze training weet je:
De 5 stappen van Design Thinking: begrijp de klant, definieer de uitdaging, creëer ideeën, prototype en test
Methodieken om klantinzichten te verwerven
Klantinzichten benutten voor de ontwikkeling van persona’s
In kaart brengen van huidige en gewenste customer journey en touchpoints
Co-creatie met de doelgroep
Genereren van ideeën
Ontwikkeling en testen van prototypes
Uitwerking van het gekozen idee in een service design blue print
Design Thinking en Service Design tools
Implementatie binnen de eigen organisatie en succesfactoren
Toepassing op basis van een eigen case

Docenten

Sabine Croes
Sabine Croes Business Designer

Als Business Designer en partner bij Perspective begeleidt Sabine innovatie en vernieuwingstrajecten bij diverse organisaties, waaronder ABN AMRO, PostNL en Eneco. Ze helpt teams bij het komen tot oplossingen die nieuwe waarde creëren voor eindgebruikers én de organisatie, waarin in gesprek gaan met de eindklant altijd een essentieel onderdeel is. In de projecten maakt Sabine onder andere gebruik van de principes en mindset van Business Design en Design Thinking en de werkwijze van Google Venture Design Sprints. Daarnaast traint ze teams om deze manier van denken en werken zelf toe te passen. De trainingen kenmerken zich door veel praktijk, energie en doen.

Markus Leineweber
Markus Leineweber

Markus is partner en oprichter van Perspective. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van nieuwe oplossingen die aantrekkelijk zijn voor de eindgebruiker, efficiënt te maken en te onderhouden zijn en die structurele inkomsten genereren voor de organisatie. Markus is overtuigd van de kracht van disciplines als Business Design, Design Thinking, Google Ventures Design Sprints en Business Model Innovation. Hij deelt zijn kennis over deze methodieken graag, zowel in de praktijk tijdens projecten voor organisaties als  VodafoneZiggo, PostNL, Eneco en ING, als tijdens trainingen. Markus is geregeld spreker op events over Business Design, Design Sprints en Customer Experience.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager