Logo Emerce Academy
Digital Projects

Design Thinking

Design Thinking verandert je kijk op problemen. Door creatief en analytisch denken te combineren, ontdek je nieuwe inzichten en ideeën. Tijdens de Design Thinking training ga je hier actief mee aan de slag.
Ontdek de kern van Design Thinking: methodes en instrumenten.
Breng nieuwe inzichten van gebruikers over naar persona's en klantreizen.
Ontwikkel vaardigheden om ideeën om te zetten in prototypes, te testen en te implementeren.
Voor jou?

De training is voor iedereen die invloed heeft op de customer experience: marketing managers, brand managers, e-commerce managers, product managers, communicatie professionals, category managers, online marketeers, content specialisten en UX ontwikkelaars. Kortom, iedereen die zich richt op het optimaliseren van klantbeleving en het creëren van merkambassadeurs.

Type
Training
Docent
Sabine Croes, Markus Leineweber
Locatie
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Utrecht of Online
Beschikbare data
Datum
1 en 8 maart (startgarantie)
Tijd
09.30 - 16.30 uur
Datum
24 april en 8 mei 2024
Tijd
09.30 - 16.30 uur
€ 1295 |
Datum kiezen & inschrijven

Omschrijving

Deze training leert je de 5 iteratieve stappen van Design Thinking, waarmee je klantinzichten omzet naar innovatieve ideeën en een onderscheidend service design creëert. Het resultaat? Een optimale klantbeleving en unieke momenten in de klantreis. Je dompelt je niet alleen onder in de theorie, maar gaat ook zelf aan de slag met het ontwikkelen van je ideeën in een service design.

Na de training ben je in staat om innovatieve services te ontwikkelen die de klantbeleving positief beïnvloeden. Door slimme touchpoints en services te integreren, creëer je waarde voor de klant en streef je ernaar om van hen ambassadeurs te maken. Zo behaal je blijvend concurrentievoordeel.

Programma

Dag 1: Design Thinking Essentials

09:30 – 12:30: Design Thinking en Service Design Fundamentals
12:30 – 13:30: Netwerklunch (inclusief koffie, thee en lunch)
13:30 – 16:30: Klantinzichten genereren en uitdagingen kaderen

Dag 2: Ideation & Implementatie

09:30 – 12:30: Ideeëngeneratie van klantinzichten
12:30 – 13:30: Netwerklunch (inclusief koffie, thee en lunch)
13:30 – 16:30: Prototyping, testen en implementatie vertalen naar een Service Blueprint

Resultaten

Je leert in twee dagen:
De 5 stappen van Design Thinking
Methodieken om klantinzichten te verwerven
Klantinzichten benutten voor de ontwikkeling van persona’s
In kaart brengen van huidige en gewenste customer journey en touchpoints
Co-creatie met de doelgroep
Genereren van ideeën
Ontwikkeling en testen van prototypes
Uitwerking van het gekozen idee in een service design blue print
Design Thinking en Service Design tools
Implementatie binnen de eigen organisatie en succesfactoren
Toepassing op basis van een eigen case

Trainer(s)

Sabine Croes
Sabine Croes Business Designer

Als Business Designer en partner bij Perspective begeleidt Sabine innovatie en vernieuwingstrajecten bij diverse organisaties, waaronder ABN AMRO, PostNL en Eneco. Ze helpt teams bij het komen tot oplossingen die nieuwe waarde creëren voor eindgebruikers én de organisatie, waarin in gesprek gaan met de eindklant altijd een essentieel onderdeel is. In de projecten maakt Sabine onder andere gebruik van de principes en mindset van Business Design en Design Thinking en de werkwijze van Google Venture Design Sprints. Daarnaast traint ze teams om deze manier van denken en werken zelf toe te passen. De trainingen kenmerken zich door veel praktijk, energie en doen.

Markus Leineweber
Markus Leineweber

Markus is partner en oprichter van Perspective. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van nieuwe oplossingen die aantrekkelijk zijn voor de eindgebruiker, efficiënt te maken en te onderhouden zijn en die structurele inkomsten genereren voor de organisatie. Markus is overtuigd van de kracht van disciplines als Business Design, Design Thinking, Google Ventures Design Sprints en Business Model Innovation. Hij deelt zijn kennis over deze methodieken graag, zowel in de praktijk tijdens projecten voor organisaties als  VodafoneZiggo, PostNL, Eneco en ING, als tijdens trainingen. Markus is geregeld spreker op events over Business Design, Design Sprints en Customer Experience.

Reviews

Willemijn de Vet

Sabine is heel vaardig en erg prettig als trainster, ze geeft hele duidelijke voorbeelden (de auto en de fiets zal altijd blijven hangen) en gaat goed in op vragen uit de groep.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager