Design Thinking
De opleiding is voor iedereen die invloed heeft op de customer experience: marketing managers, brand managers, e-commerce managers, product managers, communicatie professionals, category managers, online marketeers, content specialisten en UX ontwikkelaars. Kortom, iedereen die zich richt op het optimaliseren van klantbeleving en het creëren van merkambassadeurs.
Omschrijving
In deze opleiding leer je aan de hand van de 5 iteratieve stappen van Design Thinking hoe je klantinzichten genereert, vertaalt naar innovatieve ideeën en uitwerkt in een onderscheidend service design. Het doel: het ontwerpen van een optimale klantbeleving en onderscheidende momenten in de klantreis. Je leert niet alleen de theorie, maar werkt je ideeën ook zelf uit in een service design.
Na de opleiding ontwikkel je innovatieve services die een positieve invloed hebben op de klantbeleving. Met de juiste touch points en services weet je unieke waarde te creëren voor de klant met als doel van je klant ambassadeurs te maken en te zorgen voor een blijvend concurrentievoordeel.
Programma
09:30 – 12:30 Wat is Design thinking en Service design?
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Klantinzichten genereren en begrijpen, het framen van de uitdaging
9:30 – 12:30 Klantinzichten en de uitdaging vertalen naar innovatieve ideeën
12:30 – 13:30 Netwerklunch
13:30 – 16:30 Prototyping, testen en implementatie vertalen naar een Service Blue Print
Docenten

Als Business Designer en partner bij Perspective begeleidt Sabine innovatie en vernieuwingstrajecten bij diverse organisaties, waaronder ABN AMRO, PostNL en Eneco. Ze helpt teams bij het komen tot oplossingen die nieuwe waarde creëren voor eindgebruikers én de organisatie, waarin in gesprek gaan met de eindklant altijd een essentieel onderdeel is. In de projecten maakt Sabine onder andere gebruik van de principes en mindset van Business Design en Design Thinking en de werkwijze van Google Venture Design Sprints. Daarnaast traint ze teams om deze manier van denken en werken zelf toe te passen. De trainingen kenmerken zich door veel praktijk, energie en doen.

Markus is partner en oprichter van Perspective. Hij helpt organisaties bij het ontwikkelen van nieuwe oplossingen die aantrekkelijk zijn voor de eindgebruiker, efficiënt te maken en te onderhouden zijn en die structurele inkomsten genereren voor de organisatie. Markus is overtuigd van de kracht van disciplines als Business Design, Design Thinking, Google Ventures Design Sprints en Business Model Innovation. Hij deelt zijn kennis over deze methodieken graag, zowel in de praktijk tijdens projecten voor organisaties als VodafoneZiggo, PostNL, Eneco en ING, als tijdens trainingen. Markus is geregeld spreker op events over Business Design, Design Sprints en Customer Experience.
Scenario Planning
Design Thinking
Gedragsontwerp
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!
