Logo Emerce Academy
Digital Projects

Discovery: Leer wat je klanten beweegt

Vergroot de kans op succesvolle marketingcampagne door klantbehoeftes beter te begrijpen. Krijg inzicht in wat je klant daadwerkelijk wil, denkt en doet. Leer te werken vanuit bewijs, in plaats vanuit aannames.
Tijdens deze training leer je
Het identificeren van de meest riskante aannames;
Met onderzoek, zoals jobs-to-be-done, inzicht krijgen in klantbehoeftes;
Waardevolle inzichten vertalen naar bruikbare marketing kansen.
Voor jou?

Met deze deep dive leer je succesvolle producten of campagnes ontwikkelen door je inzicht in klantbehoeftes en de klantreis te vergroten. Deze deep dive is speciaal ontwikkeld voor (content)marketeers, communicatieadviseurs, marketing-, innovatiemanagers.

Type
Deep dive
Docent
Anna Botsvine
Locatie
Online classroom

Omschrijving

De sleutel tot succesvolle producten en marketing is inzicht in de motivaties, zorgen en behoeftes van je klant. In deze deep dive leer je de beginselen van een discovery mindset. Verschillende onderzoeksmethoden en frameworks die je kan inzetten om beter te begrijpen wat je klanten beweegt komen aan bod.

Deze deepdive is onderdeel van drie workshops, dit is de eerste workshop. Volg ook Storytelling: zo maak je impact met je verhaal (deel 2) en Meet de impact van je content (deel 3) . Met deze serie ontwikkel je de kennis om van begin tot eind succesvolle producten of campagnes te ontwikkelen.

Tijdens deze training

Hoe ontdek je klantbehoeftes met jobs-to-be-done?
Welke methoden zijn er om meer over je klant te leren?

met cases en voorbeelden

Hoe kun je continu leren van je klanten?

Resultaten

Na deze training kun je:
Discovery experimenten opzetten;
Klantbehoeftes in kaart brengen door middel van jobs-to-be-done;
De klantreis in kaart brengen.

Jouw docent

Anna Botsvine
Anna Botsvine Strategic researcher & innovation coach

20+ jaar ervaring als productontwerper en onderzoeker in een breed scala aan digitale concepten. Ze houdt van het ontdekken van de behoeften en marktkansen van klanten, het maken van prototypes en het testen van zakelijke ideeën. In 2003 gestart met Angi Studio, een onderzoeksbureau in Den Haag.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager