Logo Emerce Academy
Digital Projects

Gedragsontwerp

95% van ons gedrag is onbewust. Om in te spelen op het gedrag van je bezoekers, moet je eerst weten hoe gedrag werkt. Wanneer je dit weet, kun je gedrag veranderen door psychologie, design en data te combineren
Tijdens deze training leer je
Conversie verhogen door het gedrag van bezoekers te sturen
Gedrag veranderen met ‘behavioral design’
Voor jou?

Voor elke digitale professionals die zich bezighouden met design, innovatie en/of (complexe) vraagstukken die betrekking hebben op gedragsverandering, zoals: Digitaal strategen, UX designers, conversie-specialisten, product owners, e-commerce managers, marketing- en communicatiemanagers en adviseurs.

Niveau: Medior
Type
Deep dive
Niveau
Medior
Docent
Sjoerd Walinga
Locatie
Online classroom

Omschrijving

Wil jij weten hoe ons gedrag werkt en wat gedrag ons bepaalt? Hoe je het gedrag van bezoekers stuurt? En hoe je hen helpt de juiste beslissingen te nemen?

Leer tijdens deze training hoe je met behavioral design, ook wel ‘gedragsontwerp’, het gedrag van je bezoeker (positief) kunt beïnvloeden, veranderen en ontwerpen.

Programma

9:00 – 10:15: Introductie in behavioral design, het menselijk gedrag en hoe je dit online toepast
10:15 – 10:30: Koffiepauze
10:30 – 11:30: Voorbeelden, cases en hoe je achter het gedrag van je eigen bezoekers komt, met of zonder data
11:30 – 11:45: Koffiepauze
11:45 – 12:00: De ethiek van Behavioral Design
12:00 – 13:00 Toepassen op je eigen case

Na deze training weet je:
Wat ‘behavioral design’ is
Hoe ons gedrag werkt en wat ons gedrag bepaalt
Hoe je online inspeelt op dit gedrag
Hoe je bezoekers helpt om betere beslissingen te nemen
Hoe je dit toepast op je eigen website, webshop of app
De top 5 principes voor gedragsontwerp
De 5 belangrijkste drijfveren van klantgedrag
Hoe je achter het gedrag van je eigen bezoekers komt, met of zonder data
De ethiek van Behavioral Design
Hoe je deze kennis toepast op je eigen website, webshop of app

Docent

Sjoerd Walinga
Sjoerd Walinga User Experience en Conversie expert

Sjoerd heeft een grote passie voor usability, user experience, conversie-optimalisatie en gedragswetenschap. Zijn ervaringen bij grote bedrijven zoals Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen maken hem tot een expert op dit gebied. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, Essent, KvK en de Belastingdienst. Zijn brede ervaring en expertise zorgen ervoor dat hij de deelnemers van de training kan inspireren en de benodigde kennis kan overbrengen.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager