Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Google Ads fundamentals

De rol van de SEA specialist in 2024 verschilt sterk van die van 10 jaar geleden. Dit betekent niet dat de SEA specialist minder relevant is. Integendeel, de rol is belangrijker dan ooit, maar ziet er anders uit. Het is belangrijk om het algoritme de juiste input en context te geven om optimaal te functioneren. Upgrade tijdens deze training je Google Ads vaardigheden. Leer over brede zoekwoorden, cross-network campagnes zoals Performance Max, geautomatiseerde biedstrategieën en de integratie van AI.
Leer brede zoekwoorden en Performance Max campagnes.
Verdiep je Google Ads kennis met geavanceerde technieken.
Maximaliseer accountprestaties met data-driven optimalisaties.
Voor wie is deze training?

Deze training richt zich op junior tot medior SEA-specialisten met ongeveer 1-3 jaar ervaring. Je bent bekend met het opzetten en beheren van één of meerdere Google Ads accounts. Of je nu werkt voor meerdere klanten of verantwoordelijk bent voor het beheer van het Google Ads account van je werkgever, deze training biedt de volgende stap in je SEA-carrière.

Type
Deep dive
Docent
Ivar Patterer
Locatie
Online classroom
Datum
11 en 18 oktober 2024
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

In deze training komen alle fundamentele aspecten van een Google Ads account aan bod. Er wordt ingegaan op conversiemeting, semantisch zoekwoordonderzoek, dynamische remarketing en de selectie van campagnetypes. Verder behandelen we data-driven campagne segmentatie en de creatie van aangepaste kolommen voor beter inzicht in prestaties. Inclusief Google Tag Manager voor de verrijking van de Google Tag. Alle relevante middelen en technieken worden besproken om een grondig begrip van Google Ads te bieden.

Tijdens deze training

Dag 1: Basisprincipes en strategieën

Op de eerste dag ligt de focus op de basisprincipes van Google Ads. Je leert over conversiemeting, doelgroepsegmenten en het koppelen van Google-producten. Gestructureerd zoekwoordonderzoek en uitsluitingslijsten komen aan bod, en het afstemmen van campagnetypes op specifieke doelstellingen.

Dag 2: Geavanceerde technieken en optimalisatie

De tweede dag richt zich op geavanceerde technieken. Je leert campagnes instellen, effectieve advertentieteksten schrijven en zoekgedrag koppelen aan bestemmingspagina’s. Aangepaste kolommen voor betere inzichten, geautomatiseerde regels en scripts, portfolio biedstrategieën, ad customizers en minder bekende Google Ads functies worden behandeld.

Resultaten

Na afloop van de training ben je in staat om:
Google Ads accounts te beoordelen op volwassenheid en snel kansen te identificeren
Prioriteit aan te brengen in optimalisaties
Verbeteringen gestructureerd door te voeren
De achterliggende techniek en logica uit te leggen aan anderen
Met een compleet stappenplan een Google Ads account in te richten voor maximale prestaties, geschikt voor zowel nieuwe als bestaande accounts
Voorkomen dat je optimalisaties doorvoert die je later weer terugdraait
Simpele logica toe te passen op complexe vraagstukken
Met een doelgerichte aanpak de effectiviteit, efficiency en schaalbaarheid van een Google Ads account te vergroten

Trainer

Ivar Patterer
Ivar Patterer

Ivar Patterer heeft 12+ jaar ervaring met digital advertising. Hij is breed georiënteerd in PPC, data, analytics, dashboarding, feed management en tagging & tracking. Na 6 jaar aan bureauzijde en 6 jaar aan klantzijde te hebben gewerkt met digital advertising heeft hij diepe kennis van Google Ads en specifiek Search & Shopping. Momenteel is hij werkzaam bij iO Digital, waar hij naast het bedienen van klanten zich bezighoud met het coachen van junior/medior consultants en de ontwikkeling van de SEA dienstverlening.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager