Growth Leadership
Deze training is gericht op professionals op het gebied van groei, marketing, innovatie en productmanagement die werken in organisaties met 50-200 medewerkers. De training biedt de mogelijkheid om binnen hun bedrijf het voortouw te nemen op het gebied van groei. Er is geen specifieke inhoudelijke vakkennis vereist, maar strategisch inzicht en kennis van de terminologie is wel aanbevolen.
Omschrijving
Tijdens de deep dive leer je hoe je kunt denken over groei, richting kan geven aan de groei van je organisatie en hoe je je van dag-tot-dag kunt laten zien als fantastische leider. Tijdens de training leggen we de theorie en frameworks uit om te gebruiken, gaan we stap-voor-stap een groei strategie ontwikkelen voor een voorbeeldcasus en maak we samen met jou je eigen stappenplan om te gaan implementeren in je werk. Ontwikkel je eigen strategie, zet je voelsprieten uit en spot de juiste kansen.
Programma
Als je pas over groei nadenkt wanneer je het hebt over marketing, dan ben je al te laat. Je wilt groei inbouwen in een bedrijfsconcept en het verweven met alle activiteiten in een organisatie. We bespreken hoe je het beeld van ‘groei’ kunt veranderen in je organisatie en hoe je op zo’n manier over groei nadenkt dat groei als vanzelf gebeurt.
Stop met denken over ‘funnels’. Groei is een organisch concept dat niet lineair gebeurt en daar gaan wij op inspelen. Je ontwikkelt een strategie bestaande uit een hoofdgedachte, je key growth levers (de knoppen waar jij aan moet draaien om groei te versterken) in de vorm van Growth Loops en een stappenplan om die groei te gaan implementeren.
Om de juiste strategie voor je merk te ontwikkelen, met je doelgroep, markt en context in je achterhoofd, moet je weten wat wel en niet werkt in deze specifiek omstandigheden. Tijdens deze masterclass leer je op welke signalen je moet letten en hoe je die signalen beter gaat zien. Vervolgens zul je leren die signalen in te bouwen in je strategie. Op deze manier is je strategie goed onderbouwd en zullen je collega’s ook zien dat je weet waar je het over hebt.
Resultaten
Kortom, na de training ‘Growth Leadership’ ben je in staat om als een effectieve Growth Leader te denken en handelen.
Docent

Ward van Gasteren, een pionierende Growth professional in Europa met bijna een decennium aan ervaring als Growth Consultant voor toonaangevende merken zoals Pepsi, Talpa en Unilever, en opkomende bedrijven zoals TikTok, Deliveroo en Catawiki. Ward deelt online zijn waardevolle kennis en ervaring met een selecte groep deelnemers in deze deep dive sessie. Zijn bewezen track record maakt hem de perfecte docent voor deze deep dive.
Review

Leerzaam! In één woord: leerzaam. Ik dacht dat ik wel een hoop wist over dit onderwerp. Maar heb nu toch weer stof om over na te denken.