Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Growth Leadership

Als teamlead ben jij de drijvende kracht achter de groei en het succes van je organisatie. Maar hoe kun je als leider groei benaderen en een duurzame groeistrategie ontwikkelen? En nog belangrijker, hoe blijf je vernieuwend en herken je nieuwe kansen voordat anderen dat doen? Ontdek het tijdens onze training en leer hoe je als Growth Leader je team naar grotere hoogten kunt stuwen.
Denk als een effectieve Growth Leader.
Ontwikkel een duurzame groeistrategie voor je organisatie.
Spot de juiste kansen voor groei.
Implementeer je groeiplannen met vertrouwen en overtuiging.
Voor wie?

Deze training is gericht op professionals op het gebied van groei, marketing, innovatie en productmanagement die werken in organisaties met 50-200 medewerkers. De training biedt de mogelijkheid om binnen hun bedrijf het voortouw te nemen op het gebied van groei. Er is geen specifieke inhoudelijke vakkennis vereist, maar strategisch inzicht en kennis van de terminologie is wel aanbevolen.

Type
Deep dive
Docent
Ward van Gasteren
Locatie
Online classroom
Datum
2 juli 2024
Tijd
09:30 - 12:30 uur

Omschrijving

Tijdens de deep dive leer je hoe je kunt denken over groei, richting kan geven aan de groei van je organisatie en hoe je je van dag-tot-dag kunt laten zien als fantastische leider. Tijdens de training leggen we de theorie en frameworks uit om te gebruiken, gaan we stap-voor-stap een groei strategie ontwikkelen voor een voorbeeldcasus en maak we samen met jou je eigen stappenplan om te gaan implementeren in je werk. Ontwikkel je eigen strategie, zet je voelsprieten uit en spot de juiste kansen.

Programma

Begrijp groei vanuit het oogpunt van een leider

Als je pas over groei nadenkt wanneer je het hebt over marketing, dan ben je al te laat. Je wilt groei inbouwen in een bedrijfsconcept en het verweven met alle activiteiten in een organisatie. We bespreken hoe je het beeld van ‘groei’ kunt veranderen in je organisatie en hoe je op zo’n manier over groei nadenkt dat groei als vanzelf gebeurt.

Ontwikkel zelf een duurzame strategie voor je organisatie

Stop met denken over ‘funnels’. Groei is een organisch concept dat niet lineair gebeurt en daar gaan wij op inspelen. Je ontwikkelt een strategie bestaande uit een hoofdgedachte, je key growth levers (de knoppen waar jij aan moet draaien om groei te versterken) in de vorm van Growth Loops en een stappenplan om die groei te gaan implementeren.

Spot als eerste de juiste kansen voor je groei plannen

Om de juiste strategie voor je merk te ontwikkelen,  met je doelgroep, markt en context in je achterhoofd, moet je weten wat wel en niet werkt in deze specifiek omstandigheden. Tijdens deze masterclass leer je op welke signalen je moet letten en hoe je die signalen beter gaat zien.  Vervolgens zul je leren die signalen in te bouwen in je strategie. Op deze manier is je strategie goed onderbouwd en zullen je collega’s ook zien dat je weet waar je het over hebt.

Resultaten

Kortom, na de training ‘Growth Leadership’ ben je in staat om als een effectieve Growth Leader te denken en handelen.

Tijdens deze deep dive leer je:
Denken over groei als een leider en groei verweven in alle activiteiten van de organisatie;
Ontwikkelen van een duurzame groeistrategie met hoofdgedachte, key growth levers en implementatieplan;
Herkennen van de juiste kansen om op in te spelen;
Begrijpen van groei vanuit het perspectief van een leider en hoe groei als vanzelf kan plaatsvinden;
Gebruik maken van theorie en frameworks voor een effectieve groeistrategie;
Verwerven van strategisch inzicht en kennis van terminologie als Growth Leader;
Ontwikkelen van je eigen groeistrategie en het spotten van kansen.

Docent

Ward van Gasteren
Ward van Gasteren Growth Professional

Ward is een van de eerste Growth professionals in Europa. Met meer dan een decennium ervaring als Growth Consultant heeft hij gewerkt met toonaangevende merken zoals Pepsi, Talpa en Unilever tot snelgroeiers als TikTok, Deliveroo en Catawiki. In deze deep dive van Emerce deelt hij zijn kennis & ervaringen met een selecte groep deelnemers.

Review

Peter Philippo Online Marketeer + Growth Hacker = Growth Marketeer

Leerzaam! In één woord: leerzaam. Ik dacht dat ik wel een hoop wist over dit onderwerp. Maar heb nu toch weer stof om over na te denken.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 

Heb je een vraag?