Local marketing
Deze training is voor data-gedreven marketeers van multi locatie bedrijven (die Google Ads gebruiken) en zowel e-commerce als winkelbezoek willen stimuleren. Ideaal voor marketeers die SEO en SEA inzetten en hun strategieën willen meten en testen om zo verbetering te realiseren. Geschikt voor hands-on professionals en team managers, van enkele locaties tot winkelketens. Nieuwsgierig naar de toekomst van Local Search, en de impact van lokale content, lokale reviews, AI en UX naar uw omnichannel resultaten? Voor iedereen die de kracht van Search wil benutten om betere marketingresultaten te behalen.
Omschrijving
In deze training leggen we de basis voor een sterke lokale marketingstrategie. We introduceren nieuwe ideeën, tools en methoden om je lokale en micro marketing te verfijnen. We bespreken de belangrijkste basisprincipes en hoe je deze efficiënt beheert. Vervolgens gaan we dieper in op het toevoegen van elementen aan je lokale marketingmix voor meer zichtbaarheid en meetbare inzichten.
Data-gedreven inzichten zijn cruciaal voor groei. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een essentieel onderdeel van deze training. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een onderdeel van deze training. We behandelen ook SEO- en UX-best practices.
Tijdens deze training
We starten met de nieuwste ontwikkelingen voor lokale marketing op Google, Apple en Bing Maps. Leer hoe je lokale vindbaarheid optimaliseert door middel van productinformatie en reputatiemanagement. Daarnaast behandelen we aanpassingen aan je website, winkels en softwareoplossingen om je lokale aanwezigheid te versterken.
Op de tweede dag focussen we op het meten van je omnichannel inspanningen. We optimaliseren en meten lokale productinformatie, en behandelen de inzet van Google Ads voor winkelbezoeken en omnichannel pMax. Daarnaast gaan we dieper in op A/B testen, attributie en incrementality testen om je marketingstrategieën te verfijnen.
Resultaten
Trainer
Michel is een ervaren online marketing expert met 13 jaar ervaring als voormalige Google Measurement Specialist. Hij werkte in Londen en Singapore, waar hij grote klantenteams ondersteunde met Google Ads, Google Analytics en het Google Marketing Platform. In 2020 richtte hij samen met Gergan Atanasov GMBapi.com op, een platform dat bedrijven met meerdere locaties adviseert over lokale zichtbaarheid, tests en resultaatmetingen. Michel deelt graag zijn inzichten over marketing, technologie, analytics, omnichannel en attributie.
Google Sheets voor marketeers
Local marketing
Google Ads fundamentals
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!