Logo Emerce Academy
Digital Marketing

Local marketing

Wat hebben succesvolle bedrijven gemeen? Ze begrijpen de rol van lokale zichtbaarheid in de customer journey. Er is een wisselwerking tussen online en offline. Maak 'lokaal' een integraal onderdeel van je online strategie met een omnichannel mindset. In deze training duiken we in de kernprincipes van local marketing.
Leer hoe je lokale vindbaarheid optimaliseert met productinformatie en reputatiemanagement.
Verbind verkoopdata met je Google Ads-strategie en test lokale marketingactiviteiten.
Ontwikkel omnichannel strategieën en meet online en offline resultaten.
Voor wie?

Deze training is voor data-gedreven marketeers van multi locatie bedrijven (die Google Ads gebruiken) en zowel e-commerce als winkelbezoek willen stimuleren. Ideaal voor marketeers die SEO en SEA inzetten en hun strategieën willen meten en testen om zo verbetering te realiseren. Geschikt voor hands-on professionals en team managers, van enkele locaties tot winkelketens. Nieuwsgierig naar de toekomst van Local Search, en de impact van lokale content, lokale reviews, AI en UX naar uw omnichannel resultaten? Voor iedereen die de kracht van Search wil benutten om betere marketingresultaten te behalen.

Type
Deep dive
Docent
Michel van Luijtelaar
Locatie
Online classroom
Datum
6 en 13 november 2024
Tijd
09:30 uur tot 12:00 uur

Omschrijving

In deze training leggen we de basis voor een sterke lokale marketingstrategie. We introduceren nieuwe ideeën, tools en methoden om je lokale en micro marketing te verfijnen. We bespreken de belangrijkste basisprincipes en hoe je deze efficiënt beheert. Vervolgens gaan we dieper in op het toevoegen van elementen aan je lokale marketingmix voor meer zichtbaarheid en meetbare inzichten. 

Data-gedreven inzichten zijn cruciaal voor groei. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een essentieel onderdeel van deze training. We laten zien hoe je deze inzichten toepast in Google Ads en Apple Maps en hoe je lokale marketingactiviteiten kunt testen. Het verbinden van je verkoopdata met je ads-strategie is een onderdeel van deze training. We behandelen ook SEO- en UX-best practices.

Tijdens deze training

Dag 1: Basis funderingen

We starten met de nieuwste ontwikkelingen voor lokale marketing op Google, Apple en Bing Maps. Leer hoe je lokale vindbaarheid optimaliseert door middel van productinformatie en reputatiemanagement. Daarnaast behandelen we aanpassingen aan je website, winkels en softwareoplossingen om je lokale aanwezigheid te versterken.

Dag 2: Meten en optimaliseren

Op de tweede dag focussen we op het meten van je omnichannel inspanningen. We optimaliseren en meten lokale productinformatie, en behandelen de inzet van Google Ads voor winkelbezoeken en omnichannel pMax. Daarnaast gaan we dieper in op A/B testen, attributie en incrementality testen om je marketingstrategieën te verfijnen.

Resultaten

Wat je leert tijdens de training:
Beheer van locaties op kaart- en navigatie platformen
Verbeteren van Local SEO
Gebruik van tools en software om lokaal op te vallen
Omnichannel strategieën ontwikkelen in Google Ads
Meten van online en offline resultaten met verschillende strategieën
Toepassen van incrementality testen

Trainer

Michel van Luijtelaar
Michel van Luijtelaar

Michel is een ervaren online marketing expert met 13 jaar ervaring als voormalige Google Measurement Specialist. Hij werkte in Londen en Singapore, waar hij grote klantenteams ondersteunde met Google Ads, Google Analytics en het Google Marketing Platform. In 2020 richtte hij samen met Gergan Atanasov GMBapi.com op, een platform dat bedrijven met meerdere locaties adviseert over lokale zichtbaarheid, tests en resultaatmetingen. Michel deelt graag zijn inzichten over marketing, technologie, analytics, omnichannel en attributie.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor je organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager