Logo Emerce Academy
E-commerce

Online Personalisatie

Hoe geef je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon? Leer hoe online personaliseren werkt, dé trend in de digital marketing.
Tijdens deze training leer je
Content personaliseren op je website of webshop
Met personalisatie je conversie verhogen
Voor wie?

Ben je bezig met personalisatie, de conversie en/of usability van je website of ben je van plan dat te gaan doen? Dan is deze Deep dive voor jou! Professionals die hiermee het verschil maken zijn (online) marketeers, webshop-, product-, category managers, content specialisten, conversie marketeers, UX designers, maar ook voor marketing- en communicatiespecialisten, uitgevers, ondernemers en startups.

Niveau: Medior
Type
Deep dive
Niveau
Medior
Docent
Sietske Vaessen
Locatie
Online classroom

Omschrijving

Met online personalisatie zorg je ervoor dat je klant in een oerwoud van content alleen de informatie krijgt die voor hem echt bruikbaar is. Hierdoor voelt je bezoeker zich meer in control over welke informatie hij tot zich neemt, wat leidt tot een betere online experience. Uiteindelijk vertaalt zich dat in betere marketingresultaten. Hoe je dat bereikt en hoe je je website of webshop personaliseert, leer je tijdens de Deep dive Online Personalisatie.

Kom erachter hoe je met online personalisatie je conversie doelstellingen kunt verhogen. Je leert hoe je op basis van data- en klantinzichten relevante dialogen kunt maken waarmee je de beleving van de bezoeker optimaliseert en meer resultaat behaalt met je website. Je leert niet alleen wat Online Personalisatie is en wat je ermee kan bereiken, maar je leert ook bezoekers herkennen, profielen opbouwen en hoe je met de juiste boodschap de meeste impact kan halen.

Extra E-books / hand-outs voor jou:

. “Meer dan 341 CRO & UX Vuistregels”
. “Personalisatie: 9 marketing tools vergeleken”
. “De 7 valkuilen van personalisatie”
. “Webinar: hoe verbeter je de conversie van je webshop met 20% door toepassing van personalisatie”

Programma

09:00 tot 10:15 uur

– Wat is personalisatie?
– Personalisatie Model
– Vormen van personalisatie
– Cases

10:15 – 10:30 uur: Koffiepauze (15 min)
10:30 – 11:45 uur
– Denken in segmenten, journeys en persuasive gepersonaliseerde content
– Opzetten van je online personalisatie-plan
– Valkuilen
11:45 – 12:00 uur: Koffiepauze (15 min)
12:00 – 13:00 uur

– Overzicht personalisatietools
– Demo Squeezely: werking, dashboard
– Vragen & discussie

Na deze training weet je:
de laatste trends en ontwikkelingen van online personalisatie kennen
doelstellingen van online personalisatie formuleren
verschillende vormen van online personalisatie gebruiken in de klantreis
bezoekers herkennen en profielen opbouwen
segmenten begrijpen die de meeste impact leveren op je conversie
overtuigende messaging maken op het juiste moment voor de juiste bezoeker
met personalisatie tools voor e-commerce en content gedreven websites werken
tips om meer draagvlak in de organisatie te krijgen
best practices van andere websites en webshops voor je eigen platform benutten

Docent

Sietske Vaessen
Sietske Vaessen CRO consultant

Sietske Vaessen is CRO consultant bij iO op campus Amsterdam. Met ruim 4 jaar ervaring helpt zij bedrijven zoals Verf.nl, Herinneringen op Linnen, Businbedrijf, Brunel, QWIC en Eccellente bij het optimaliseren van de online customer journey. Zij houdt zich dagelijks bezig met o.a. online personalisatie, A/B-testen, data analyses, persuasion en UX.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager