Logo Emerce Academy
Conversion & Analytics

Persona & Customer Journey Mapping

Wie zijn je klanten? Wat zijn hun behoeftes en wat is hun gedrag? Wat doen ze en hoe ervaren zij dat? Welke stappen zetten zij van bewustwording tot aankoop? En hoe zorg je ervoor dat ze klant blijven?
Met deze deep dive:
krijg je je klant en klantreis scherp in beeld met persona’s en customer journeys;
krijg je inzichten waarmee je de klantreis direct kan verbeteren.
Voor wie de sessie geschikt is:

Digitale professionals die zich bezig (gaan) houden met user experience, zoals: Digitaal strategen, UX designers, service designers, conversie-specialisten, online marketeers, product owners, e-commerce managers, marketing- en communicatiespecialisten en startende ondernemers (startups).

Niveau: Senior
Type
Deep dive
Niveau
Senior
Docent
Sjoerd Walinga
Locatie
Online classroom

Omschrijving

Leer tijdens deze deep dive hoe je met persona’s en customer journeys zorgt voor de ultieme klantbeleving. Ontdek waar je klanten op zitten te wachten en hoe je jezelf blijft onderscheiden. Zorg dat je klanten terugkomen, blijven en positief aanbevelen.

Persona’s helpen je de klant écht te begrijpen en een customer journey helpt je hun klantreis te snappen. Met beide ontdek je kansen om de klantbeleving te verbeteren in elke fase van de customer journey.

“If the user can’t use it, it doesn’t work” – Sjoerd Walinga, docent.

Tijdens deze training

9:00 - 10:15: Introductie in persona’s en customer journeys
10:15 - 10:30: Koffiepauze
10:30 - 11:15: Voorbeelden, best practices, tips, tricks en valkuilen
11:15 - 11:30: Koffiepauze
11:30 - 12:30 Toepassen op je eigen case

Na deze training weet je:
Wat persona's zijn en wat je ermee kunt
Wat een customer journey is en wat je ermee kunt
Waaruit een persona bestaat
Waaruit een customer journey bestaat
Hoe je een persona in kaart brengt
Hoe je een customer journey in kaart brengt
Welke valkuilen en tips er zijn
Werken aan je eigen case

De docent

Sjoerd Walinga
Sjoerd Walinga User Experience en Conversie expert

Sjoerd heeft een grote passie voor usability, user experience, conversie-optimalisatie en gedragswetenschap. Het werken voor bedrijven als Menzis, Roompot, Greetz, Philips en Gemeente Groningen leert hem elke dag weer nieuwe dingen en daar krijgt hij maar niet genoeg van. Daarnaast geeft Sjoerd gastcollege op diverse hogescholen en universiteiten en traint hij professionals en managers bij bedrijven als Talpa, RTL, Essent, KvK en de Belastingdienst.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager