Logo Emerce Academy
Digital Marketing

TikTok Advertising

In deze deep dive leer je alles over TikTok advertising. Na deze training weet jij optimaal gebruik te maken van TikTok’s advertising systeem om campagnes op te zetten en je doelstellingen te kunnen realiseren.
Tijdens deze deep dive leer je:
Hoe TikTok ad manager werkt.
Campagnes opzetten, analyseren en optimaliseren.
Voor wie?

Deze deep dive is voor jou als je overweegt TikTok (meer) in te zetten in je online advertising. Misschien gebruik je TikTok al in je strategie, maar wil je er meer uithalen. Ook dan is deze training voor jou. Voorkennis van online advertising is niet vereist.

Denk hierbij aan: ondernemers, online marketeers, algemene marketingmanagers, communicatiespecialisten of organisch social media managers en TikTok creators.

Type
Deep dive
Docent
June Nauta
Locatie
Online classroom

Omschrijving

TikTok is momenteel het snelst groeiende social media platform. Hoewel TikTok eerst vooral populair was bij de jongere doelgroep maakt een steeds bredere doelgroep gebruik van de app. Daarom is het extra relevant om als bedrijf nu in te spelen op de trend en te ontdekken wat adverteren op TikTok kan betekenen.

In deze deep dive leer je alles over het TikTok advertising platform: over de functionaliteiten en mogelijkheden, maar ook hoe je daadwerkelijk een campagne bouwt, A/B testen opzet, analyseert en optimaliseert.  Na de sessie kan jij TikTok advertising optimaal inzetten voor je doelstellingen, merkbekendheid, interactie, websitebezoekers, conversies en/of nieuwe volgers.

Tijdens deze training

TikTok advertising manager

Hoe werkt de advertising manager, wat zijn de functionaliteiten en mogelijkheden? Hoe bouw je een campagne?

A/B testen opzetten

Hoe zet je goede A/B testen op voor TikTok?

Analyseren en optimaliseren

Hoe analyseer je de data en hoe interpreteer je dit vervolgens naar acties/optimalisaties?

Na de training kan je:
Goed overweg met de TikTok ads manager.
TikTok campagnes bouwen.
Doelgroepen bouwen & retargeting groepen aanmaken.
Een funnel opzet doorvoeren in de TikTok campagnes.
Campagnedata lezen en gebruiken voor optimalisatie.

Docent

June Nauta
June Nauta Online Marketing & Advertising Professional

June Nauta heeft 8+ jaar marketingervaring aan zowel de bureauzijde als de klantzijde en is online marketing docent geweest op Hogeschool TIO. Daarnaast helpt ze via haar eigen online marketingbureau The Marketing Collectiv klanten van A-Z bij online advertising.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager