Logo Emerce Academy
E-commerce

Visual strategieën voor ecommerce

Wist je dat beeld 60.000 keer sneller wordt verwerkt door ons brein dan tekst? En dat 66% van de online shoppers de kwaliteit van een productafbeelding bepalend vindt voor een aankoop? Ontdek tijdens deze deep dive de kracht van de 9 Product Visual KPI's – hoe ze je conversie verhogen, return rates verminderen en klantenloyaliteit versterken.
Zet beeld om naar meer websitebezoekers
Ontdek de impact van Product Visuals op e-commerce.
Bekijk de toekomst: hoe AI Product Visuals zal transformeren.
Fotografie, video, illustratie, en AI-tools voor effectieve Product Visuals.
Voor wie?

Product Visuals zijn niet alleen cruciaal voor brand- en marketingmanagers; ze spelen juist ook een belangrijke rol voor e-commerce managers, online performance marketeers, en SEA-experts.  Door inzicht te krijgen in de Product Visual KPI’s, kun je beeld omzetten in meer websitebezoekers.

Type
Deep dive
Docent
Ezra Langendorff
Locatie
Online classroom
Momenteel geen data beschikbaar

Omschrijving

Met de toenemende rol van visuele content en de specifieke eisen van online shoppers, is het niet langer een kwestie van alleen ‘mooie plaatjes’. Het gaat om het begrijpen en optimaliseren van product visuals om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op conversie, retourpercentages en klantloyaliteit.

Tijdens deze deep dive ontdek je waarom Product Visuals je prioriteit verdienen en en hoe je met Product Visual KPI’s de impact meet. Leer een Visual Audit te maken van een eigen product detailpagina en raak geïnspireerd door praktijkvoorbeelden, waaronder die van HEMA. Sluit af met een vooruitblik op de toekomst van e-commerce visuals, de impact van AI en op welke manier je AI kan inzetten.

Tijdens deze training

Dag 1: De 9 KPI's van Product Visuals

Leer de KPI’s kennen en ontdek hoe je ze kunt beïnvloeden. Verander je kijk op productafbeeldingen als ultiem verkoopinstrument en analyseer gemiste kansen met een gezamenlijke testcase. Verken daarnaast diverse Product Visuals tools, inclusief de nieuwste AI-tools, en leer hoe je ze inzet voor e-commerce, Google Shopping, SEA en social advertising.

Dag 2: Product Visual Audit

Ontdek de Product Visual Audit en krijg je inzicht in een aantal cases. Voer zelf een audit uit op je eigen product detailpagina of advertentie aan de hand van de 9 KPI’s. Gebruik de Product Visual checklist voor direct inzicht in de kansen voor je e-store of advertenties. Leer van andere cases tijdens gezamenlijke evaluaties. Na de training ontvangen alle audits aanvullende feedback van de trainer.

Resultaten

Na de training ben je in staat om:
Kansen te ontdekken voor het verbeteren van je e-commerce prestaties en SEA met beeldmateriaal.
Inzicht te hebben in de impact van Product Visuals op conversie, retourpercentages en klantenloyaliteit.
De 9 Product Visual KPI's te kennen en te weten hoe je deze kunt beïnvloeden en meten.
Een effectieve Visual Audit uit te voeren aan de hand van het bijbehorende stappenplan en checklist.
Verschillende Product Visual tools te gebruiken, inclusief de nieuwste AI-tools.

Trainer

Ezra Langendorff
Ezra Langendorff Product Visual Strategist

Ezra Langendorff is een senior Product Visual Strategist. Ze stond in 2009 aan de wieg van een van de eerste professionele Nederlandse fashion e-stores, adviseerde digital agencies in het ontwikkelen van visual concepten en heeft 10 jaar de scepter gezwaaid bij dé kwaliteitspartner in e-commerce fotografieproductie. Ezra adviseert merken en e-tailers in Product Visual Optimization en helpt met het ontwikkelen van visual strategieën voor e-commerce. Zo heeft ze recent de nieuwe e-commerce visual strategie voor HEMA ontwikkeld. Met haar uitgebreide ervaring in training en educatie zorgt Ezra voor een dynamische leerervaring, waardoor je de opgedane kennis direct kunt toepassen.

Veelgestelde vragen

Kan ik de training ook incompany volgen?
Ja, alle trainingen kunnen ook specifiek voor je team of organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijd. Neem contact op via academy@emerce.nl voor meer informatie.
Kan ik een optie nemen op een training?
Dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar academy@emerce.nl en wij houden een plekje voor je vrij.  
Kan ik me voor meerdere trainingen aanmelden?
Ja dit kan. Stuur een mail naar academy@emerce.nl met de aanvraag voor de verschillende trainingen die je wilt volgen.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Ja, dat kan tot een maand voor aanvang van de opleiding zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Voor annuleringen gelden de algemene voorwaarden.
Komen er nog nieuwe data online?
We plannen de trainingen extra in bij voldoende animo. Zo kun je als je op een eerdere datum niet beschikbaar was toch aansluiten.
Vinden de trainingen online of op locatie plaatst?
Dit is per sessie verschillend. Op de opleidingspagina van de training vind je de locatie. 
Wat is het verschil tussen de verschillende formats?
Masterclass – Een internationaal erkende expert deelt zijn expertise. (drie á vier uur). Training – expert praat mensen bij in een á drie dagen (of zes á twaalf uur online verspreid over meerdere momenten). Deep dive – een specifiek onderwerp waar je in een korte tijd (drie a vier uur) de diepte over ingaat met een expert. Workshop – staat voor actief meedoen. Opdrachten maken en mee doen.
Wanneer kan ik mijn factuur verwachten?
Op het moment dat de training definitief doorgaat, versturen we de factuur naar het opgegeven mailadres. 
Wat zijn de locaties van de fysieke trainingen?
Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Leusden en Amersfoort. 

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!

Contact Persoon
Bobbie Ann van Baal Product Manager