Visual strategieën voor ecommerce
Product Visuals zijn niet alleen cruciaal voor brand- en marketingmanagers; ze spelen juist ook een belangrijke rol voor e-commerce managers, online performance marketeers, en SEA-experts. Door inzicht te krijgen in de Product Visual KPI’s, kun je beeld omzetten in meer websitebezoekers.
Omschrijving
Met de toenemende rol van visuele content en de specifieke eisen van online shoppers, is het niet langer een kwestie van alleen ‘mooie plaatjes’. Het gaat om het begrijpen en optimaliseren van product visuals om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op conversie, retourpercentages en klantloyaliteit.
Tijdens deze deep dive ontdek je waarom Product Visuals je prioriteit verdienen en en hoe je met Product Visual KPI’s de impact meet. Leer een Visual Audit te maken van een eigen product detailpagina en raak geïnspireerd door praktijkvoorbeelden, waaronder die van HEMA. Sluit af met een vooruitblik op de toekomst van e-commerce visuals, de impact van AI en op welke manier je AI kan inzetten.
Tijdens deze training
Leer de KPI’s kennen en ontdek hoe je ze kunt beïnvloeden. Verander je kijk op productafbeeldingen als ultiem verkoopinstrument en analyseer gemiste kansen met een gezamenlijke testcase. Verken daarnaast diverse Product Visuals tools, inclusief de nieuwste AI-tools, en leer hoe je ze inzet voor e-commerce, Google Shopping, SEA en social advertising.
Ontdek de Product Visual Audit en krijg je inzicht in een aantal cases. Voer zelf een audit uit op je eigen product detailpagina of advertentie aan de hand van de 9 KPI’s. Gebruik de Product Visual checklist voor direct inzicht in de kansen voor je e-store of advertenties. Leer van andere cases tijdens gezamenlijke evaluaties. Na de training ontvangen alle audits aanvullende feedback van de trainer.
Resultaten
Trainer
Ezra Langendorff is een senior Product Visual Strategist. Ze stond in 2009 aan de wieg van een van de eerste professionele Nederlandse fashion e-stores, adviseerde digital agencies in het ontwikkelen van visual concepten en heeft 10 jaar de scepter gezwaaid bij dé kwaliteitspartner in e-commerce fotografieproductie. Ezra adviseert merken en e-tailers in Product Visual Optimization en helpt met het ontwikkelen van visual strategieën voor e-commerce. Zo heeft ze recent de nieuwe e-commerce visual strategie voor HEMA ontwikkeld. Met haar uitgebreide ervaring in training en educatie zorgt Ezra voor een dynamische leerervaring, waardoor je de opgedane kennis direct kunt toepassen.
E-commerce Fundamentals
E-commerce KPI’s
Visual strategieën voor ecommerce
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag?
Heb je een vraag over Emerce Academy of ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We helpen je graag verder!