-

ADchieve beste Google- en Bing-tool van Nederland

ADchieve is door de Dutch Search Awards uitgeroepen tot het beste PPC software tool van Nederland. Waarom wist ADchieve de award te winnen? Er zijn vier belangrijke redenen waarmee de jury werd overtuigd.

  1. ADchieve biedt klanten geavanceerde advertentiemogelijkheden voor zowel tekstadvertenties als shopping resultaten binnen Google en Bing en voor zowel de creatie van campagnes als het dagelijkse management van campagnes.
  2. Klanten boeken aantoonbare en significante resultaten. Omzetten stijgen en kosten worden beperkt.  Sanitairwinkel boekte 126% meer omzet in Google Shopping, een tijdsbesparing in beheer en dit tegen meer dan 55% lagere kosten. Bij Fietsenwinkel stegen de CTR van de campagnes met 23%, verbeterde kwaliteitsscores aanzienlijk en stegen volumes. Bij Lamp & Licht verbeterde de ROAS significant, werden meer kliks gegenereerd en werd 48 uur manueel werk per maand bespaard.  
  3. Klanten zijn intensief betrokken bij de ontwikkeling van ADchieve. ADchieve ontvangt continue bruikbare klantfeedback als het gaat om mogelijkheden die klanten graag ingebouwd zouden zien. Feedback die wordt omgezet in nieuwe functionaliteiten die relevant zijn voor de vele gebruikers van ADchieve.
  4. ADchieve loopt voorop in de markt. ADchieve was pionier in de automatisering van tekstadvertenties, loopt voorop met de automatisering van shoppingscampagnes en combineert tegenwoordig search marketing aan datascience.
Van productfeeds naar advertenties

In de kern zet ADchieve productfeeds om in advertentiecampagnes. Doel is steeds zo relevant mogelijke campagnes te creëren voor klanten. Dus relevante advertentiegroepen, specifieke zoektermen, aansprekende teksten, specifieke extensies. Uiteraard maakt ADchieve die campagnes automatisch aan en wordt automatisch geadverteerd met nieuwe producten als die in het assortiment worden opgenomen.

Geautomatiseerd bid- en keyword negative management

Ook het bid- en het keyword negative management van campagnes wordt via ADchieve geautomatiseerd. ADchieve is in staat om biedingen op zoekwoord niveau te optimaliseren binnen Google Shopping. Dit is iets wat binnen Google zelf niet mogelijk is. ADchieve kan dit door op een geautomatiseerde manier keyword negatives te beheren. ADchieve herkent van elke zoekopdracht om wat voor type zoekopdracht het gaat en welke koopintentie achter die zoekopdracht schuilgaat. Via het keyword negative management van ADchieve worden zoekopdrachten met een hoge koopintentie doorgeleid naar campagnes met hogere biedingen.

Met ADchieve kunnen ook maatwerk algoritmes voor klanten worden ingesteld om biedingen te automatiseren. Daarbij wordt naast campagnedata ook externe data gebruikt (margedata, het weer, prijzen, maattabellen etc.). Vaak wordt binnen Google gestuurd op ROAS doelstellingen waarbij het de kosten een percentage mogen zijn van de opbrengsten. Als meer data wordt ontsloten dan alleen de campagne data vanuit Google dan is met ADchieve mogelijk om te sturen op winstmaximalisatie.

Van kleinere tot zeer grote campagnes

ADchieve biedt geavanceerde mogelijkheden, maar is anderzijds ook eenvoudig in gebruik. In no-time zijn campagnes op te zetten. Gebruikers worden stap voor stap door het proces meegenomen en ontvangen via previews steeds belangrijke feedback.

Maar ADchieve is ook zeer schaalbaar. Grote adverteerders kunnen als het moet honderdduizenden of zelf miljoenen producten doorvoeren en beheren via ADchieve.

Nauwe samenwerking met Google en Bing

“We zijn er trots op dat we wereldwijd de grootste API-partner van Google zijn voor Shopping. Google gebruikt intern klantcases van ADchieve als het gaat om omvangrijke Shopping campagnes en hoe daar technisch mee om te gaan. Gezamenlijk is (extern) een internationale succescase gepubliceerd. Maandelijks vindt technisch overleg plaats met Google, ontvangen we de laatste insights vanuit Google en levert ADchieve feedback aan Google. Zo raadpleegde Google ons ook bij de ontwikkeling van Data Studio. Naast de samenwerking met Google werken we ook met Bing samen in de ontwikkeling van Bing specifieke toepassingen.” Aldus Danielle Bol van ADchieve.

Deel dit bericht

5 Reacties

Johan Diks

Advertorial van ADchieve, zogenaamd geschreven door Kelly? “ADchieve is er als team trots op dat we”

Hendrik

@Johan als je wint krijg je blijkbaar “gratis” reclame. Wellicht om inschrijvingen voor dit jaar bij deze bedrijven te pushen? De vorige artikelen van “Kelly” waren ook 100% reclame voor Blue Mango en Adwise.

Bart

Het was een beter artikel geweest, als er echt beschreven stond wat de verschillen tussen de aanbieders zijn.

Mark

Voor ons een reden om contact op te nemen met AdChieve! Interessant! Dit is de toekomst wat betreft marketing automation

Jan

Ja, apart dat Adchieve ook hoofdsponsor is van het event

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond