-

Airbnb Experiences, één jaar later: Amsterdam groeit snel

Airbnb heeft een update gegeven van de stand van zaken van de activiteitentak, Airbnb Experiences. Een jaar geleden werden de eerste tours en activiteiten boekbaar op het vakantieverhuurplatform. Twaalf wereldsteden hadden de primeur, Amsterdam volgde afgelopen juli.

Experiences zijn lokale activiteiten die iedereen kan boeken op de site en in de app van Airbnb. In tegenstelling tot de vakantieverhuur selecteert Airbnb welke tours en excursies opgenomen worden in het aanbod. Inmiddels zijn meer dan veertig steden in zesentwintig landen aangesloten. Tussen januari en nu is het aantal gasten dat een Experience heeft geboekt vertwintigvoudigd, laat Airbnb weten, en die groei houdt aan, ook al omdat er meer steden zullen worden toegevoegd.

Gemiddeld betalen gasten 55 dollar per boeking voor zo’n activiteit. Vooral millennials en foodies zijn de drijvende kracht achter Experiences: 29 procent van de geboekte tours vallen in de categorie eten & drinken en twee derde van de gasten is 35 jaar of jonger.

Barcelona is de populairste markt, gevolgd door Los Angeles, Parijs, Tokio en San Francisco. New York groeit het snelst, gevolgd door Sydney, Mexico City, Seattle, Havana, Bangkok, Rio de Janeiro, Amsterdam, Shanghai en Toronto.

De top-vijf van meest geboekte experiences is als volgt:

  1. Wandeling naar de Hollywood-letters – Los Angeles
  2. Zeilen en tapas met kapiteit Deo – Barcelona
  3. Lachen in het Louvre (rondleiding door een stand-up comedian) – Parijs
  4. Culinaire rondleiding langs veertien Portugese specialiteiten – Lissabon
  5. Bezoek aan een ‘boutique’ wijngaard – Rome

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond