-

Artificial Intelligence in 2020, waar moeten business leaders op letten?

Artificial Intelligence is veelomvattend: van het spelen van games tot gezichtsherkenning en zelfrijdende auto's. De meeste mensen realiseren zich niet eens hoe vaak AI achter de schermen werkt om processen, efficiëntie en ervaringen te verbeteren. Meestal weten mensen het pas nadat er iets mis is gegaan - zoals begin november toen Apple en diens Apple Card op enorme kritiek stuitte en beschuldigd werd van seksisme bij het afsluiten van creditcardkredieten. Als je als organisatie het vertrouwen van de klant wilt behouden en de voordelen van AI wilt blijven benutten, moet je dit soort problemen weten te vermijden. Laten we, ondanks deze kanttekeningen, proberen te voorspellen hoe AI organisaties in 2020 kan beïnvloeden.

Een AI-empathie strategie is noodzaak

Consumenten bewegen snel en verwachten dat ook van de interacties met bedrijven. Maar in 2020 zullen de verwachtingen van klanten nog meer veranderen. AI gaat op veel plekken real-time worden ingezet en bedrijven worden dan afgerekend op snelheid en relevantie. Om ​​voordeel te behalen, zullen bedrijven empathie willen inbrengen in hun klantinteracties, zodat zij nog beter de verbinding kunnen aangaan met de klant. Dit wordt door enkele organisaties al ingezet. Zij zorgen dat de algemene standaard voor één-op-één personalisatie hoger komt te liggen; de rest van de markt zal op de voet volgen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!