-

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

  • Campagnesite: listen-and-book.com
  • Klant: easyJet
  • Bureaus: VCCP London, OMD
  • Gebruikte media: televisie, print, sociale media en web.
  • Doel van de campagne: laden van het merk easyJet als vernieuwend en innovatief, inspireren van de reiziger
Omschrijving

easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming. Als onderdeel van een nieuwe reclamecampagne lanceren ze de microsite ‘Listen & Book’. Hier koppelt de belangstellende reiziger zijn Spotify-account aan easyJet. Een analyse van afspeellijsten geeft een beeld van de persoon, zijn vibes en eventuele voorkeuren voor culturen, stijlen of landen. Op grond hiervan geeft 'Listen & Book' tips over reisbestemmingen uit easyJet's bestemmingenlijst, maar ook locaties waar favoriete bands optreden. De campagne draait in Engeland, Frankrijk, Italië en Zwitserland.

Je wilt een premium artikel lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Maak een gratis account aan en krijg elke maand drie premium artikelen cadeau
  • Bekijk de Emerce video’s met best practices en case studies
  • Download whitepapers over digital business, media, e-commerce en marketing