-

Commercial Ads op Snapchat

Snapchat is sinds oktober bezig in Nederland met het testen van Commercial Ads. Schoen- en kledingmerk Dr. Martens bijt het spits af. 

Snapchat Commercial Ads zijn non-skippable, verticale video advertenties van zes seconden, die worden vertoond tussen content op Snapchat Discover. Er kunnen ook langere video’s worden ingezet met een maximale lengte van drie minuten (Extended Play Commercials). De eerste zes seconden van de video zijn dan non-skippable. In Nederland is Dr. Martens, in samenwerking met UM en Reprise, de eerste adverteerder die gebruik heeft gemaakt van deze nieuwe advertentievorm

Extra zekerheid

De Commercial Ads worden vertoond in de Discover omgeving. Snapchat Discover is begin 2015 gelanceerd met internationale videocontent. Sinds medio oktober 2020 wordt ook content aangeboden van Nederlandse partners. Deze partners produceren speciale content voor Discover dat zich met name richt op de doelgroep 13-34 jaar.
Omdat deze content wordt geproduceerd door goedgekeurde partners heeft een adverteerder extra zekerheid dat de advertenties in een brand safe omgeving worden vertoond.

Hoe presteren de Commercial Ads?

Het toevoegen van Snapchat Commercials aan je campagne met reguliere Snap Ads lijkt een grotere impact te maken voor je merk. Onderzoek van Snapchat toont aan dat de gecombineerde inzet resulteert in een hogere ad awareness (2,3x) en brand awareness (4,9x) in vergelijking met de inzet van enkel Snap Ads in een campagne. We zullen deze effecten op brand metrics uiteraard verder testen voor onze klanten.

In de campagne van Dr. Martens zijn Extended Play Commercials ingezet en de eerste campagneresultaten zijn goed. Alhoewel er een hogere CPM-prijs geldt voor de inzet van Commercial Ads in vergelijking met Snap Ads, ligt de gemiddelde CPV gelijk voor beide advertentieformaten en hebben de Commercial Ads een hogere uitkijkratio.

Bron: Snapchat Inc. Internal Data, september 2019 – juni 2020.

Specificaties en targeting 

De Commercial Ads kunnen als een non-skippable zes seconden variant worden ingezet of als een Extended Play Commercial met een maximale videolengte van drie minuten. De video advertenties hebben net als de reguliere Snap Ads een verticale beeldverhouding (9:16). De Commercial Ads kunnen worden ingezet bij een awareness en video views doelstelling en hebben de optie om door te linken naar een externe website, AR lens of langere video binnen Snapchat.

Daarbij zijn de reguliere targeting opties van Snapchat beschikbaar en is er de extra mogelijkheid om als plaatsing te kiezen tussen ‘lifestyle/Sports Shows’, ‘Games’ en een combinatie van deze plaatsingen.
Omdat het gebruik en de inventory van Snapchat Discover nog relatief beperkt is in Nederland, adviseren we de Commercial Ads in te zetten binnen een brede doelgroep op alle plaatsingen.

Over de auteur: Niels Noorlander is Product Specialist Social bij Reprise.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond