-

Ecosysteem is de oplossing voor disruptie in travel

Bijna twee derde van de reismanagers zegt dat de grootste disruptie in de reisbranche komt doordat klanten anders worden bediend. Dit blijkt uit onderzoek van Accenture onder in totaal meer dan 1200 directieleden uit verschillende sectoren wereldwijd.

De oplossing om het hoofd te bieden tegen disruptie wordt gezocht in het vormen van een ecosysteem van bedrijven die samen de klant hyperpersoonlijk kunnen bijstaan gedurende de customer journey. Meer dan de helft (57 procent) wil dit gaan doen, maar slechts 45 procent geeft aan dat ze daadwerkelijk hiertoe in staat zijn.

Accenture signaleert het probleem dat iedereen de kern wil zijn van het ecosysteem, zonder te kijken of ze op deze manier frictie oplossen voor de klant. “Succesvolle bedrijven hoeven niet zo nodig de leider van het ecosysteem te zijn, maar willen een unieke en relevante waardepropositie creëren die het bedrijf onmisbaar maakt en waarde toevoegt voor alle bedrijven,” aldus Accenture.

Daarbij is het wel belangrijk om data veilig te kunnen delen. Als het vertrouwen van de consument in je bedrijf daalt, heeft dat direct gevolgen voor de omzet, stelt Accenture. De ecosysteemleiders moeten de kennis en competenties hiervoor in huis halen en het juiste technologieplatform kiezen. Als de basis niet op orde is, ga je je als ecosysteem niet onderscheiden van de concurrent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond