-

E-mailmarketing voor bloggers

Voor de meeste bloggers is RSS voldoende om lezers van een blog te attenderen op nieuw artikelen, maar RSS biedt niet erg veel promotionele mogelijkheden. Mail is een betere optie en daar gebruik je bij voorkeur niet Outlook voor. Drie goedkope aanbieders.

RSS nieuwsbrieven versturen is eigenlijk erg simpel. Je voert bij de desbetreffende aanbieder de RSS feed van je blog in, bepaalt wat de afzender wordt en de kop en kiest een bijbehorende opmaak. Groot voordeel boven RSS is dat je vervolgens precies kunt meten wat er wordt gelezen. Maar ook: je kunt ook extra informatie toevoegen.

Aan e-mailmarketing aanbieders, beter bekend als ESP’s is geen gebrek, maar HubSpot en Marketo, om er maar twee te noemen, zijn wellicht erg duur als je geen al te ruime portemonnee hebt. Brittany Berger, hoofd digitale content van zoekspecialist eZanga.com, adviseert drie goedkopere.

1. Mailchimp
Veruit de favoriet, en niet alleen vanwege de aap als handelsmerk. Mailchimp is namelijk gratis tot 2000 abonnees, en redelijk goedkoop als je meer mensen wilt bereiken. Ideaal ook voor RSS-to-e-mail campagnes. Integreert goed met WordPress, Facebook, mobiele apps en Twitter (card).

2. Mad Mimi
Aanrader als je alleen blogartikelen onder de aandacht wil brengen en bedoeld voor niet al te technische mensen. Het opzetten van campagnes is eenvoudiger dan bij Mailchimp. Bovendien gedeeltelijk gratis. Maar qua opmaak is er niet veel keuze.

3. AWeber
Niet gratis, maar in de eerste maand betaal je 1 dollar, en in de maanden erna 19 dollar, wat nog altijd erg goedkoop is. Ook deze aanbieder heeft een RSS nieuwsbrief mogelijkheid met erg veel opties.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond