-

E-mail is verre van morsdood

De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.

1. Het aantal e-mail adresssen explodeert volgens de Radicati Group. Die schat het aantal op 4,1 miljard nu en 5,2 miljard eind 2018. Dat is een groei van 27 procent.

2. Het aantal gebruikers ligt lager, want wie heeft er niet meer dan een e-mail adres? Radicati Group ziet echter ook hier groei. Van 2,5 miljard dit jaar naar 2,8 miljard in 2018, een groei van twaalf procent.

3. Mobiel gebruikt stijgt: 72 procent van de Amerikaanse volwassenen ontvangt of verstuurt e-mail via zijn smartphone.

4. Wereldwijd groeit het aantal mobiele gebruikers enorm. Eind dit jaar hebben 1,76 miljard mensen een smartphone, een groei van 25 procent ten opzichte van 2013.

5. Volgens MarketingProfs worden er elk uur 122,500,453,020 mails verzonden.

6. E-mail is 40 keer effectiever om nieuwe klanten te werven dan Facebook of Twitter, zegt McKinsey.

7. E-mail is geliefd bij marketeers, die het rendement omschrijven als ‘excellent’ tot  ‘goed’. Een veel kleinere groep zegt dat over sociale media.

8. Consumenten waarderen mails die rekening houden met vorige aankopen of voorkeuren. 81 procent van de Amerikaanse digitale shoppers zijn bereid om vervolgaankopen te doen.

9. E-mail zorgt voor nieuwe leads, zegt 42 procent van bedrijven, volgens Circle Research.

10. Bedrijven die 100.000 e-mails per dag versturen claimen in een onderzoek van MarketingSherpa een rendement van 94 procent.

TrellisMobileEmailMarketingInfographic

Deel dit bericht

1 Reactie

Michael Linthorst

Interessante cijfers! Het sluit perfect aan bij een artikel dat ik eerder schreef voor MarketingFacts op basis van andere onderzoeken (http://www.marketingfacts.nl/berichten/is-e-mailmarketing-aan-het-uitsterven).
Enkele cijfers:
– E-mailmarketing heeft de hoogste ROI
– E-mail is de populairste activiteit op smartphones
– 77% van alle consumenten ontvangt het liefste aanbiedingen van bedrijven via e-mail
– Hoe kleiner de e-maildatabase, hoe relevanter e-mails worden voor de ontvanger en hoe hoger het openingspercentage.
– Relevante e-mailcampagnes zorgen voor 18x meer omzet dan reguliere bulkmailings.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond