Emerce eRetail: ‘Yippie! is niet zomaar een vergelijker’

Twee jonge, veelbelovende retail startups laten komende donderdag op Emerce eRetail in een korte pitch zien hoe zij denken de retailbranche een stap verder te kunnen helpen. Zo ook Maurice Kroon van Yippie, een ‘bijzondere prijsvergelijker’.

Wanneer is Yippie precies ontstaan en vanuit welke frustratie?
“Yippie! is eind 2013 opgericht als iets heel kleins. Ik ben Yippie! begonnen omdat ik vaak online winkel, maar een hekel begon te krijgen aan traditionele vergelijkingssites. Ze werken traag, zitten vol met advertenties of ze proberen je simpelweg te misleiden ten gunste van meer omzet. Als bezoeker of potentiële klant van webshops wil je op een betere manier je aankoopkeuze kunnen maken. Daarom ben ik een prototype in elkaar gaan hacken om prijsvergelijken comfortabeler te maken.”

Wat hebben jullie meer te bieden dan bijvoorbeeld een Kieskeurig.nl? Zijn dat bijvoorbeeld de persoonlijke aanbiedingen en waarschuwingen voor nepwinkels waarvan op jullie site melding wordt gemaakt?
“Personalised Offers en veiligheidswaarschuwingen zijn inderdaad onderscheidende elementen. Ik denk dat we een innovatiever en dynamischer platform hebben dan onze concurrenten. Wij zijn niet gebonden aan de restricties die een ‘normale’ vergelijkingssite wel heeft. Dat geldt niet alleen op technische gebied, maar ook voor ons verdienmodel. Wij proberen ons product zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van webshops. Daarom vragen wij heel simpel een commissie bij verkoop en geen andere kosten zoals andere vergelijkingssites dat doen. Dat geldt dus ook voor onze Personalised Offers. Stel een webshop kiest ervoor om met Personalised Offers een korting aan te bieden, dan leveren wij een deel van de commissie mee in. Wij denken dat dit de beste manier is om onze solidariteit met webshops te tonen.”

Hoe waarschuwen jullie voor nepsites?
“We gebruiken waarschuwingen van Opgelicht.nl en hebben een eigen meldpunt. Wij checken bij iedere site of deze gerapporteerd is en de gebruiker krijgt een melding in de browser. Dit gaat allemaal automatisch, in een fractie van een seconde. Dus geen mosterd na de maaltijd, zoals nu vaak het geval is: een shopper wordt opgelicht, gaat daarna zoeken op Google of de webshop wel te vertrouwen was en komt er dan pas achter dat het inderdaad een nepwinkel was.”

Hoeveel gebruikers hebben jullie inmiddels?
“Dat zijn er zo’n 2500. Dit zijn voor een groot deel de early adopters die ons vanaf het begin volgen en ons hebben leren kennen via Startupbootcamp. Vanaf dit jaar gaan we onze marketingstrategie implementeren, waarmee we naar de 100.000 gebruikers verwachten te groeien voor het einde van 2015.”

Wat zijn je plannen voor de toekomst?
“We hebben ambitieuze roadmap. Dit jaar nog willen we onze app voor mobiele apparaten gaan lanceren. Daarnaast ook nog de 100.000 gebruikers halen. Vanaf 2016 gaan we uitbreiden naar de rest van Europa. We gaan beginnen met het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Nog verder in de toekomst willen we dat iedereen in Europa met Yippie! gaat shoppen.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug