-

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht

Er gebeurt zoveel op het vlak van digitale innovatie dat het haast niet meer bij te houden is. Maar hoe zit het eigenlijk binnen de financiële dienstverlening? Op ‘Finance Friday’ zetten we de meest opvallende internationale ontwikkelingen voor je op een rij. Wel zo makkelijk, ben je in één keer weer helemaal up-to-date.

#1: Pay-per-mile autoverzekering: eerst je rijgedrag testen, dan pas afsluiten

Metromile, een toonaangevende autoverzekeringsmaatschappij in de VS, heeft de lancering aangekondigd van ‘RideAlong’. Via deze app kunnen autobestuurders kijken of hun rijgedrag kan leiden tot een lagere verzekering – al voor ze de verzekering afsluiten. Hoe dit werkt? Je downloadt de app en volgt je dagelijkse rijroutine. Na ongeveer twee weken zie je hoeveel je gereden hebt en wat je verwachte factuur is. Aan de hand hiervan sluit je een passende verzekering af. Of niet, want na het downloaden van de app heb je geen aankoopverplichting bij Metromile.

Uit onderzoek onder nieuwe klanten blijkt dat Amerikanen door te betalen per kilometer bijna $ 1000,- per jaar kunnen besparen. CEO Dan Preston licht toe: “RideAlong leert chauffeurs over hun rijgedrag en helpt ontdekken of ‘pay-per-mile’ geschikt is voor hen. We willen dat ze dit kunnen controleren voor het afsluiten van de verzekering, omdat een autoverzekering voor veel huishoudens één van de grootste uitgaven is.”

Lees hier meer.

#2: Veiliger de weg op dankzij Nationwide

Meer nieuws uit de autoverzekeringshoek. Internationale verzekeraar Nationwide werkt samen met CMT (Cambrigde Mobile Telematics) aan de verhoging van veiligheid op de weg. Zij hebben een app gelanceerd die bestuurders laat zien waar en wanneer ze afgeleid werden door hun telefoon tijdens het rijden. De app is onderdeel van Smartride, een verzekeringsprogramma gericht op personaliseerde feedback op rijgedrag. Meld je je aan voor de app? Dan krijg je 10% korting op je verzekering. En de korting kan zelfs oplopen tot 40% als je veilig rijdt. De app heeft zijn succes al bewezen. Van de top 30% van de bestuurders op het platform vermindert de telefoonafleiding na 30 dagen al met 39%!

Lees hier meer.

#3: Geen schade op vakantie? Krijg 50% van je verzekeringskosten terug

De Hongaarse verzekeraar Post Insurance brengt – in samenwerking met Peak – een nieuw product op de markt genaamd ‘Hello Card’. Hello Card is een Mastercard, gekoppeld aan de reisverzekering van een klant. Klanten die zonder schade naar terugkomen van vakantie, kunnen maar liefst 50% van de verzekeringskosten terugvragen via de kaart. En dit is niet het enige. Via de website en app kunnen de kaarthouders hun saldo checken, betaalgeschiedenis controleren, hun kaarten activeren en nog veel meer. Hello Card is onderdeel van de in 2018 geïntroduceerde Fintech oplossing “Hello Traveler”, welke verschillende soorten op technologie gebaseerde reisverzekeringen aanbiedt.

Lees hier meer.

#4: Speciale work out app voor zwangere vrouwen en kersverse moeders

In verzekeringsland komt het onderwerp ‘vitaliteit van klanten’ steeds vaker aan bod. In het kader hiervan lanceert de Zweedse verzekeraar Trygg-Hansa een work out app voor zwangere vrouwen en kersverse moeders. Deze app biedt trainingen, programma’s en cursussen die makkelijk thuis kunnen worden uitgevoerd. Daarnaast vind je hier kennisverhogende artikelen, films en audiofragmenten. Heb je bijvoorbeeld last van je rug tijdens de zwangerschap? Dan vind je op de app alle ins en outs over hoe je het beste kunt (blijven) trainen. En een mooie toevoeging: naast deze trainingen, programma’s en cursussen kunnen klanten met al hun vragen terecht bij trainingsdeskundige Anna Landeaus. Hiermee wil de verzekeraar er niet alleen zijn voor hun klanten als er iets gebeurt, maar deze ‘problemen’ voor zijn.

Lees hier meer.

Over de auteur: Claudia Verbeek is marketing strateeg bij ITDS Business Consultants.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond