Ga voor goud: vijf tips vanuit het olympische KPS-event over CX en ERP
‘Jullie zijn van olympisch niveau!’ Dat zei Kruidvat tegen KPS na de implementatie van de Kruidvat Marketplace. En nu, één jaar later stond Kruidvat wederom op het olympische podium van het iconische KPS-event. Vergezeld door onder andere de ANWB en twee olympische coaches bood deze dag de gouden route naar topprestaties in CX en ERP.
Tijdens deze tweede editie van het Olympische KPS-event deelde Kruidvat zijn ervaringen een jaar na introductie van de Kruidvat Marketplace. En ook de ANWB sprak op het podium van het Olympisch Stadion Amsterdam over zijn recent gelanceerde marketplace na wederom een succesvolle implementatie door KPS.
Maar ditmaal lag de focus van het event op een breder thema. Raimond van het Reve, Country Manager Benelux bij KPS: “Solution-gedreven innovatie staat nooit op zichzelf. Met dit event wilden we inzicht geven in hoe de meest essentiële CX- en ERP-applicaties met elkaar samenhangen om echte waarde te leveren. Niet geïsoleerd per oplossing, maar juist als end-to-end geheel, zowel vanuit de Business- en IT-kant en vanuit de consument bezien”.
‘End-to-end’ experience
Het podiuminterview met Algolia (Search), Coremedia (CMS), Akeneo (PIM), Emarsys (Marketing) en SAP (Commerce) werd begeleid door Nick Mason en Thijs Dekker, waarin zes fases van de klantreis werden besproken. Dekker: “Het bieden van inzicht vanuit het totaalplaatje helpt organisaties bij het prioriteren van innovatie. In dit interview stond daarom de onderlinge afhankelijkheid centraal waarin concurrentie plaats maakte voor synergie en versterking. We hadden daarom ook heel bewust gekozen voor een inspiratie-sessie voorafgaand aan het interview waarin twee Olympische coaches de parallel legde naar TeamNL en collectieve topprestaties als voorwaarde voor medaille-impact”.
Composable accelerator
Met een enorme menukaart aan modulaire CX-oplossingen geeft de KPS Booster als composable accelerator de uitgewezen mogelijk om je redenen voor transformatie op een beproefde wijze te versnellen. Deze productcombinatie met onde andere Search, Commerce en CMS is door het rijke MACH-partnerlandschap van KPS uiterst flexibel qua product-invulling en wordt door Google in de Lighthouse-score bekroont met het maximale resultaat van 100 procent op (de door KPS gegarandeerde) performance. Voor een overzicht van alle KPS-Booster-partners waaronder SAP, commercetools, Magnolia, Coremedia en Algolia. Je kunt een livedemonstratie aan om deze meest bekroonde accelerator in actie te zien.
Intelligent enterprise? Start met Data!
Een volledige end-to-end filosofie gaat niet alleen over zaken als commerce en CX, want als je organisatie mikt op olympische resultaten dan staat de verbinding met het ERP hoog op het lijstje! Naast de migratie naar cloud-ERP, gaat end-to-end ook over het optimaliseren van procesrelaties tussen bijvoorbeeld CX, ordermanagement, logistiek en finance. De gemene deler voor end-to-end-succes is hierbij het opzetten van een goede datahuishouding. En ja, dit is fundamenteel om toe te werken naar een zogenaamde intelligent enterprise.
Naast de acht concrete use cases die Paul Anderie, Head of AI bij KPS, gaf over de functionele waarde die AI al vandaag de dag al heeft in domeinoverstijgende thema’s (denk hierbij aan het on- en offboarden van duizenden producten, predictive & dynamic pricing, en de invloed van ‘Modern Data Lakehouse & Reporting’), vroegen we SAP om de relatie toe te lichten tussen CX, data, AI en ERP.
Mike Roza, Directeur S/4HANA bij SAP NL gaf hierbij samen met Maxim van Schijndel inzage in de modernisering van de ERP-suite, de modularization van daarvoor uiterst geschikte CX-elementen, en de rol van cloudification bij het samenstellen van jouw best-in-class applicaties. Casper Hovard van KPS sloot hierbij de dag af met een duidelijk statement: “Alle ERP’s gaan uiteindelijk naar de cloud en je eerste stap is om in grote lijnen te snappen wat dit inhoudt. Wil je weten wat zo’n project kost, wat je eraan hebt, en hoeveel tijd dit vraagt? Met behulp van een zogenaamde DDA van SAP (Digital Discovery Assessment) helpt KPS je graag op weg met deze eerste stappen in jouw oriëntatie proces”.
Bekijk hier de aftermovie (3 minuten) van het Olympische KPS-event op 22 oktober in Amsterdam.
Vijf tips voor olympische prestaties
Tijdens het KPS-event werden vijf concrete acties aangeboden in de route naar topprestaties:
- Marketplaces? – Ontdek of dit werkt voor jouw organisatie! Via een ‘Day-in-the-life of a Marketpace’ geeft KPS je antwoord op al jullie vragen! Met marktplaats klanten als Kruidvat, ANWB, Hornbach, Zooplus en Euronics komt KPS beslagen ten ijs.
- AI & Data Activation? – Challenge jouw organisatie en het datafundament. Durf je een proof-of-concept aan te gaan? Onze AI- en data-experts weten precies waar te beginnen om je AI-avontuur van waarde te voorzien.
- Composable? – Ervaar in een live demo de concrete voordelen van een composable architectuur met keuze uit diverse Search, CMS en Commerce Engines, en ontdek waar je prioriteiten liggen vanuit zowel IT als Business. De composable KPS Booster is de meest beproefde accelerator met gegarandeerde performance op de totale set aan applicaties.
- End-to-end experience? – Stop niet bij geïsoleerde product oriëntaties! Maar kies voor de volledige inzage in hoe essentiële CX-solutions samenwerken vanuit meerdere perspectieven. Geladen met het end-to-end-podiuminterview met onze CMS, Search, PIM, Commerce en Engagement partners biedt KPS ook jouw organisatie het totaalplaatje!
- Transitie naar SAP Cloud ERP? – Kies voor duidelijkheid in wat er op je afkomt. KPS helpt je graag met een DDA (Digital Discovery assessment) die antwoord biedt op elementaire topics waaronder functionele fit, prijsindicatie en project omvang. Deze DDA kan je onafhankelijk van je uiteindelijke SAP-implementatiepartner gebruiken als neutraal vertrekpunt.
Wil jij hier meer over weten? Stuur je (aan)vraag naar info@kps.com of neem contact op met raimond.vanhetreve@kps.com.
Over KPS
Als implementatiepartner van best-of-breed (composable) CX-oplossingen, en als partner van SAP S/4HANA helpt het team van 1.200 KPS-experts je graag om ook jouw digitale puzzel compleet te maken.
Over de auteur: Thijs Dekker is Marketing Manager bij KPS.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond