-

Google Beleidsbeheerder: krijg sneller onterecht afgekeurde advertenties weer goedgekeurd

Vaak krijgen we binnen Google Ads te maken met automatisch afgekeurde advertenties. Dit gebeurt om verschillende redenen, echter kloppen deze redenen vaak niet. De advertenties moeten vervolgens via support worden gekeurd. Dit is een tijdrovend proces voor zowel ons marketeers als Google support. 

Sinds de uitbraak van Covid-19 zien wij steeds meer afgekeurde advertenties binnen de accounts van onze klanten. Dit komt door de beleidsaanpassingen die Google heeft doorgevoerd, om te voorkomen dat partijen winst proberen te maken op basis van deze uitbraak. Daarnaast is ook de Google Support afgeschaald, waardoor het nog langer duurt om afgekeurde advertenties weer live te krijgen.

Google Beleidsbeheerder

Gelukkig heeft Google net een nieuwe functie uitgebracht, waardoor we niet meer de Google Support nodig hebben en dit proces enorm wordt versneld. Ik heb het hier over de Google Beleidsbeheerder.

Wat zijn de stappen om afgekeurde advertenties weer live te krijgen?
  1. Binnen je Google Ads account kun je klikken op Tools & Instellingen, daar kun je vervolgens de Google Beleidsbeheerder aanklikken.
  2. Filter op je afgekeurde advertenties (of ga naar Beleidsbeheerder onder Tools & Instelling – Instellen.
  3. Selecteer de advertenties die je wil laten herkeuren.
  4. Klik op bewerken
  5. Klik op bezwaar maken tegen een beleidsbeslissing. 
  6. Bij het volgende scherm kun je kiezen welke advertenties of advertentiegroepen moeten worden beoordeeld.
  7. Per reden van afkeuring kun je andere redenen instellen waarom je de advertenties wilt laten herkeuren en kun je de advertenties indienen voor herkeuring.
  8. Vervolgens kun je in de Beleidsmanager de status van je aanvraag zien, onder het kopje Bezwaargeschiedenis.
Ervaring dusver

Het proces om de advertenties te laten goedkeuren is een stuk minder tijdrovend en we zijn ook niet meer afhankelijk van Google Support. Verder zien we dat de herkeuringen (tot dusver) erg snel in behandeling worden genomen en staan de afgekeurde advertenties vaak binnen een paar uur alsnog live.

Over de auteurs: Ruben Löhlefink is PPC analyst en Mark Meijs is PPC strategist bij iProspect.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond